Hvilke skruer til træ, altså et rigtigt et...

Hey..

Da min hækken ml. min nabo og mig er ganske lav, har jeg en plan om at sætte lidt hegn op.

Dette vil nok gerne gøre med nogle huller i jorden, men da skellet er ca 1 mtr. fra nogle høje træer, kan det nok ende med jeg må skrue noget fra direkte i træerne, da jeg ikke tror jeg kan komme til for rødder.

ER der noget jeg skal være obs på, såsam, nogle specielle typer skruer eller noget ?

Tak for hjælpen

Kim

Mvh.

Kim
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej K7!

Umiddelbart ville jeg undgå at skrue noget direkte i træerne.
I byggemarkeder kan man købe sådan nogle spyd i metal, som bankes i jorden hvorefter stolper kan monteres (ved ikke rigtig hvad de hedder... :? )
Måske kunne du benytte sådanne spyd i nærheden af træerne og derved komme omkring problemet med rødder.

Et tip - måske?

Venligst, Badusen

Smilet fra en Samojed gør hver dag til noget særligt
Om det er en løsning ved jeg ikke, men når man ser nye træer plantet langs vejene sætter de plasticstropper op mellem det ny træ og det der skal holde det.

Kunne man ikke gøre det? Så meget vokser et træ vel ikke, at man lige en gang om året kan justere stropperne?

Bare en tanke der ikke kræver ret meget arbejde.

Mvh. JørgenE
Monterede forrige efterår en stak fuglehuse rundt om på nogle ret store træer, både gran og div. løvtræer, efter devisen. Jeg skruede dem op med 80 mm skruer. Da jeg rensede dem i år, opdagede jeg, at skruehovedet var trukket ca. 1,5 cm ind i bagpladen - så et år til, og de var faldet ned af sig selv...

Så hvis det er et plankeværk, du vil have stående længe, tror jeg det er en dårlig idé!

Mvh.

Jan R.
Jeg ved ikke om det kan have relevans omkring plankeværksprojektet, men Jan skriver at have sat fuglehuse op med skruer, som træet trækker ind i bagbeklædningen. Jeg har mange fuglekasser hængende rundt omkring i træerne og de hænger fint i årevis fordi jeg borer et lille hul i træet, et lille hul i bagbeklædningen på kassen og banker en trædyvel i træet, som kassen hænger på. Dyvelen skal selvfølgelig sættes i med en lille hældning. Ikke bare samarbejder dyvelen med træet, man kan også tage kasserne af og på, flytte om på dem, kikke og restaurere...

<p>Venligst<br /> <br /> <br /> Thye</p>
Jeg har slået mange søm i træer. Da jeg var dreng og byggede huler. Det måtte vi ikke! Senere... i voksenalderen har der af og til været situationer hvor det ikke kunne undgås. Træet tager ikke skade af jern. Men det gør det af kobber og messing.

Brug derfor jern.... eller rustfrit... og håb på at manden med motorsaven om 25 år er af venligt gemyt.

Det er noget med.... at man på den måde påfører næste generation en ulempe... ligesom ved overfiskning og atomaffald.

Derfor det er en god regel ikke at slå søm .... eller skruer i træer.
Men der er måske ingen der opdager det. Hvis blot.... det sker meget sjældent.

Delfinen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis