Forleden fik jeg ved et tilfælde øje på nogle lilla plamager i starten af det ene af vore markhegn. Ved nærmere eftersyn var der ovenpå nogle lerbunker dukket nogle vilde blomster op, som jeg ikke kan mindes at have set der tidligere.
Lettere benovet over, at de kunne gro der (intet andet har groet der) plukkede jeg mig en lille buket, for de er ganske yndige. Jeg har meget lidt kendskab til vilde blomster. Så en biolog i vores bekendtskabskreds løste mysteriet. Det lille vidunder hedder Korsknap og kan ses på dette link:
http://www.fugleognatur.dk/gallery.asp?mode=ShowLarge&ID=1234&#next
Han skrev endvidere, at Korsknap er almindeligt forekommende i Danmark, er meget nøjsom og dækker bunden godt.
Igår undrede jeg mig over, at blomsterne i vasen stadig så så friske ud efter 4 dage. Da jeg løftede dem op, så jeg til min store overraskelse en masse små hvide rødder! Hold da fast, hvor er den levedygtig :shock:
Jeg overvejer at importere den i områder af haven, som trænger til bunddække. Så hvis nogen nu tilfældigvis har erfaring med den, så vil det glæde mig at høre, om hvordan det er gået.