behandling af fyr fyldningsdøre

Jeg er ved at skifte mine papdøre ud med nye fyr fyldningsdøre - de er hel rå, så jeg vil gerne behandle dem så ungernes fedtede fingre ikke gør døre grimme alt for hurtigt.
Hvad kan anbefales - lud, olie, sæbe, andet?

Erik
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Males klassisk hvide.....

Der er nemt at holde og ser efter min mening godt ud...

Træ i rå eller lak er nok heller ikke lige tidens trend..

Men valget er dit.

MVH Njord
Hej Erik

Jeg vil også tilslutte mig at hvid er meget pænt og klassisk, men husk inden du maler dem at give et par gange knastelak.

Du kunne også overveje at netop lud/sæbe eller oliebehandle dem, hvis det vil passe godt ind i jeres hjem.
Hvis du så på et tidspunkt skal male hjemmet og trænger til forandring kan du på det tidspunkt også male dørene. Det er nemmere at male dørene senere end at fjerne malingen for at få et nyt look på dørene.

... bare en ide.....

Hilsner
Vifu

Bonden
Apropos knastlak, har jeg hørt, at mange nye vinduer og døre ikke får knaster behandlet med knastlak af den grund, at den type imprægneringsvædske til vacuumimprægnering, som benyttes i dag opløser knastlakken. Det giver gule gennemslag på hvide elementer, og løsningen skulle være en aftørring med sprit. Har ikke prøvet det endnu, men skal snart til det.

Mvh. Carsten
Hej
Jeg kan godt tilslutte mig at male dørene hvide er det pæneste, men jeg synes ikke jeg har tiden da jeg har mange andre ikke færdiggjort lds-projekter - så i første omgang bliver det nok blot en forebyggende behandling.
Hej Carsten

Jeg vil meget gerne høre hvad resultatet bliver med spritten. Jeg har til min store irritation ganske nye døre og vinduer med gule gennemslag fra knasterne.

Ser frem til at høre mere.

Hilsner
Vifu

Bonden
Annonce
Hej Vifu

Jeg skal se om ikke, jeg kan få tid til det i aften, så skal jeg nok komme med en tilbagemelding.

Mvh. Carsten
Jeg nåede det ikke cry, men prøver at nå det i aften biggrin
Gøres skal det i hvert fald, så vi kan blive den erfaring rigere.

Mvh. Carsten
Hejsa,

Been there, done that.... havde samme problem på mine vinduer og det forsvandt pist væk (et par fik lige en tur salmiakspiritus, da de var stærkt angrebne). Og skal til det igen, selvom det efterhånden er fire år siden, de første kom i.

Knastlakken må jo alt andet lige også være et ekstra (og fordyrende) led i produktionsprocessen.

Mvh.

Jan R.
Yepper, og når det så ikke virker alligevel, er det da helt omsonst...

Mvh. Carsten
vacuumimprægnering?

Så taler vi vel kun om udendørs vinduer/døre?

Erik
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også