Karm til gl. fyldningsdør buller12 1 21-05-2004 17:55 Vi har en gl. fyldninsgdør vi gerne vil bruge i vores køkken, men desværre er karmen borte. Er der nogen der ved hvordan man fremstiller en ny karm der passer til døren. :roll: 4 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
AndersG 171 4700 21-05-2004 18:05 Jeg har selv prøvet det, og jeg købte en swedoor karm de fåes i flere bredder. De skal selv samles med bund,top og sidestykker. Så køber du bare en karm der er større end din dør og skærer den til så den passer. Der var fin vejledning med den karm jeg købte. se evt på http://www.swedoor-kilsgaard.dk/doerinfo/indvendige_doere/monteringsvejledning.shtml
soernf 191 4293 22-05-2004 04:17 Hvis det er en rigtigt gammel fyldningsdør du har, ville det være synd at bruge en "nye" karm, for det er ikke det samme. I gamle dage blev der stemmet tapper ud, jeg kan ikke lige huske hvad den type hedder der brugt brugt til karme. Du skal have fat i enten em snedker eller tømmer. Jeg ved at tømrene stadig lære det når de er på skole, for jeg har en bror der snart er færdig som tømmer. I mit hus prøver vi så vidt det er muligt at holde os til de gamle metoder, hvertfald på steder der er synligt.
Carsten Weye 1443 7500 24-05-2004 05:22 zinkerne på en karmsamling er ikke synlige efter montage af karm i dørhul. Jeg ville gøre som AndersG. Mvh. Carsten
vifu 75 26-05-2004 11:14 Hej Nu ved jeg ikke hvor i landet du bor, men er det i nærheden af københavn, så prøv at tjekke hos Genbyg, www.genbyg.dk, de har mange ting, og måske en karm som du kan bruge. Det er brugt og kan godt se slidt ud, men det er en mulighed. Hilsner Vifu Bonden