Udluftning af radiatorer

I vores nye hus er der gamle dreje ventiler på alle radiatorerne. De er af messing og med et sort bakelit håndtag.

Mit problem er, at når jeg skal lufte radiatorene ud er det ikke alle radiatorene der har udluftnings ventiler og jeg kan derfor ikke få alt luften ud af systemet.

Kan jeg selv montere nogle udluftnings ventiler ved at bore hul i radiatorene og lave et gevind, eller kan jeg løsne boltene på de gamle ventiler?

Jeg har også et andet spørgsmål: Hvor stort et tryk skal der være på systemet? Det er et naturgasanlæg og jeg har kælder, stue of første sal. Jeg skal fylde vand på systemet ca. hver anden måned (hvor bliver vandet af?), ellers falder trykket under 1bar. Jeg fylder så op il ca 1.5 bar. Det er et Vaillant system.

Hilsen Thomas
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis din ekspansionbeholder er mere end 3-4 år gammel, så få den checket efter. Få samtidig vvs-manden til at sætte en udluftningsventil på, så du kommer ud over problemet.
:-) Maria
1,5 bar svarer til et vandsøjletryk på 15 meter. Mere må det IKKE være. - Principielt burde et tryk på 1 bar være nok.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis