Gullige skjolder slår igennem under maling af træloft.

Hej.

Håber nogen har et godt og professionelt råd. :?

Jeg er begyndt at male mit ca. 30 år gamle gulnede træloft (nåletræ) med ludfarvet GORI panelmaling - (også kaldet træpleje transparent).
Før jeg gik i gang med at male, afvaskede jeg loftet 3 gange i salmiakvand, med efterfølgende afvaskning med rent vand.

I farvehandlen blev jeg vejledet om at det var nok at vaske loftet, og efterfølgende påføre ovennævnte maling det antal gange jeg synes - alt efter hvor lyst/hvidt jeg ønskede loftet.

Nu har jeg så malet loftet 3 gange, og det er umuligt at få loftet ens hvidt over det hele - flere steder slår brunlige/gullige skjolder igennem malingen, og jeg er langt fra tilfreds med resultatet. cry

Jeg fulgte som sagt vejledningen fra farvehandlen, men på malerdåsen står der at gulnet træ skal grundes med GORI uv-grunder, før påføring af loftmalingen.

Spørgsmålet er så nu:

Hvad skal jeg gøre for at få min maling til at dække skjolderne :?:

Findes der overhovedet en grunder som kan påføres på loft der er malet - og som kan stoppe gennemslaget af skjolderne :?:

Mvh
Selvbyggeren
Hej. Håber nogen har et godt og professionelt... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
...mange tak til colormann, det er lige hvad jeg skal bruge for at få det grimme :? loft til se ud som en million biggrin

venligst
lars

EMMA GAD-GIDER DU........
Hej igen.

Blot til orientering til alle interesserede ....

Efter en snak med farvehandlen, hvor jeg købte mit loftmaling, blev jeg anbefalet at påføre en spærrende vandig hæftegrunder fra Dyrup. :o

Jeg tog chancen (da jeg får en del rabat) og købte produktet, på trods af det gode råd om påføring af alkydmaling. 8)

Jeg har nu påført 2 lag hæftegrunder + 1 lag af den oprindelige maling, og nu er der ingen gennemslag. 40 m2 loft står nu helt hvidt - dog med synlige træstrukturer. biggrin

- Dog var det ikke meningen fra starten at det skulle være helt hvidt, men da der nu er påført 3 lag maling + 2 lag hæftegrunder + 1 lag maling, så er der ikke noget at sige til det, og den helt hvide farve er egentlig ganske flot.

Mit råd er nu: Skal det gulnede træloft males, så du stadig skal kunne se årene i træet (altså at træet skal lysnes), så giv det ovennævnte hæftegrunder inden du afslutter med den maling jeg startede med at påføre. Slutmalingen påføres 1 - 2 gange, afhængig af hvor lyst/hvidt du ønsker det.

Iøvrigt har jeg malet mit loft med en WAGNER 850 E malerpistol. - Den giver et storslået, og helt ensartet resultat. - Kan stærkt anbefales at bruge til trælofter, men naturligvis også andre maleropgaver. :idea:

Mvh
Selvbyggeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også