Lyskontakt

Hej er der en der kan hjælpe mig med et El Problem

Min bil en vw polo classic årgang97 vil ikke slukke lyset.
Normalt drejer man lyskontakten til højre hvis man skal køre med langt lys. det gjorde jeg så ,men da jeg drejede tilbage til normal stilling/kørelys
ville lyset ikke gå ud da jeg træk nøglen ud, jeg har prøvet at dreje og dreje men det hjælper ikke. det endte med at jeg måtte trække kontakten ud af hullet og tage stikket af på bagsiden.

Ville
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Gælder det ikke bare om at få fat på en ny kontakt?

mvh Anders
hej hej!!

jeg synes du skulle køre ud og tale med VW forhandleren!!!! Jeg har en golf, hvor blæseren skukkede når man tændte lyset, hvorefter lyset så også slukkede!!!! Det viste sig at det var kontaktsættet i tændingsnøglen!! Det svar havde de uden at kikke på bilen!! Det ved sikkert med 99 % sikkerhed hvad de syntomer skyldes!

MVH

Kim
Hej har fået skiftet lyskontakt og det virker bare, men sikker en pris
800 kr det biligst sted uha uha

Ville
Sent med dette indlæg. Det er en kendt fejl ved VW's lyskontakt fra den og flere årgange, har selv en POLO 1,9 SDI hvor indmaden også er smeltet. Kender en del der har fået den skiftet, nogle heldigvis under garanti. VW burde skifte den gratis da det tydeligvis er en fabrikationsfejl. Jeg køber aldrig VW mere.
Annonce
Citat fra nordsig

Sent med dette indlæg. Det er en kendt fejl ved VW's lyskontakt fra den og flere årgange, har selv en POLO 1,9 SDI hvor indmaden også er smeltet. Kender en del der har fået den skiftet, nogle heldigvis under garanti. VW burde skifte den gratis da det tydeligvis er en fabrikationsfejl. Jeg køber aldrig VW mere.


Pga en lyskontakt.... Så håber jeg ikke der venter dig større udgifter forude :eek:
Jeg har oplevet flere biler med samme problem, det siges det er fordi vi skal køre med konstant lys her i DK.

Oplevet på alfa 156, og suzuki swift.

Hvis du hver gang der er en fabrikationsfejl i din bil fravælger en hel portefølge af bilmærker, så varer det ikke længe før du må gå. Vær bare glad for det bare var en lyskontakt.

VW har produktionsfejl der er mere fatale end den der at byde på.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Undskyld min ikke uddybende måde at skrive at jeg ikke vælger VW igen.
Det er ikke blot lyskontakten der er årsagen. I går fik jeg skiftet lyskontakten, fik samtidig ny generator (fuck den er dyr) + er nyt glas til sidespejlet (det faldt pludseligt af ???), nye bremser hele vejen rundt (sliddel ikke noget galt i dette), dørlåse fryser om vinteren pga. kondens i låsekasserne, VW havde ingen løsning til dette, så bilen er ulåst hele vinteren, låsecylinderen i døren faldt fra hinanden, tændingslåsen er allerede slidt og går ikke selv tilbage når man starter, har flere gange haft sort røg fra ledningsnettet der kom op ved instrumentbrættet, visker der pludselig kører både i kortere og længer tid, uden at være aktiveret, midterkonsollen kan blive utrolig varm, selvom man ikke har varme på, sikkert samme årsag som den sorte røg. Jeg føler ingen køreglæde i bilen. Den er lækker at sidde i og virker som en gedign kvalitet udefra, men jeg tror sku de får lavet det man ikke kan se hvor det er billigst.Jeg mener at mærker som VW, Ford, Opel mm. (europæiske mærker generelt) har levet på en sovepude i forhold til mærker fra asien, køber man foreksempel en Mazda får man smidt alt i ekstra udstyr i bilen til en laver pris. Skal man have en europæisk med bare et midelmådigt udstyrsniveau betaler man kassen. Eneste ekstraudstyr i Poloen er vist askebægeret...... Den kører langt på literen (diesel) mellem 20 og 23 km. hver gang og den starter hver morgen, men det gør en Mazda 626 fra samme årgang også. Jeg vælger nok en Mazda, Toyota eller anden bil fra asien næste gang.
P.S. Min Polo er kun fra 98.
Ok, du er vist mere "heldig" end flertallet (kører også i en VW af art, alt hvad der står VW på er det der går i stykker, alt de andet med "made in CZ" det holder.

Tag dine sæder med over i en Mazda, det må da være den ideelle bil for dig.

Kunne også godt finde på at købe en japser, men er for høj, jeg føler en vis klastrufobisk følese når mit "afro" hår rammer låget.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Citat:Jeg mener at mærker som VW, Ford, Opel mm. (europæiske mærker generelt) har levet på en sovepude i forhold til mærker fra asien

ktm: Det har du nok ret i. Jeg har på min Mondeo Diesel fra 1997, der kun har kørt 460.000 km, haft den ærgrelse på et år at måtte skifte et par dæk, en udstødning, gløderør og på toppen af det hele, lavet bagbremser til syn selv om den kun kører 45.000 km på et år. Yderligere bruger den en liter olie for hver 15.000 km.
Det havde jeg sikkert undgået på en riskoger! :-)
mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis