Trappe der knirker

I vores gamle byhus fra 1918 er der en trappe til 1 sal. Efter vi har fået baby har vi fundet ud af, hvad det vil sige når sådan en knirker. Er der nogen her i dette skønne forum der har prøvet at gøre sådan en tyst.

Ikke nogen forslag om udskifte den til en ny. Den er så flot og det er ikke til at betale en anden i samme stil.
Data : Fuldsving.
Trin er ca. 5 cm tykke. Der er hul bagud imellem trappens trin.
Den er sømmet og limet sammen.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lidt uden for emnet - men hvis det er på grund af baby, kan jeg sige dig, at hvis i lærer barnet, at I er helt stille når det sover, så vil det også kræve det senere, det koster lidt i starten men vent bare, belønningen kommer. Vænner det sig til lidt støj kan forekomme (ikke høj musik) ja, så er det en kær del af søvnen - derfor ligger en del børn med døren åben når de sover, for at kunne høre mor og far og være en del af det sociale, og sådan er naturen vel også indrettet blandt dyrene, som vi trods alt er en del af.

Et ret godt svar på hvordan man hindrer en trappe i at knirke ikke? wink

Mvh. JørgenE

Mvh. JørgenE
Hej.
Jørgen har vist god forstand på børn !!! Svaret er meget rigtig, men det holder trappen ikke op med at knirke af.
Der hvor knirkelyden kommer fra er i udfræsningen i vangen. Når der kommer vægt på trinet vil længden på trinet blive kortere, herved gnider trinet på vangen som giver knirkelyden.
Hvad der med sansynlighed kan afhjælpe knirkelyden.
Der kan eftermonteres et stykke træ under trinene ca. 3-5 cm. inde fra forkant, det vil afstive trinet og mindske knirkelyden.
Træstykket limes/spændes fast.

God fornøjelse

------------------
Poul Erik

PE

Hvad med en fuge mellem trin og vanger?

Mvh
ThomasB
Trinnene er næsten 5 cm tykke, og godt nok er jer medlem af 0,1 ton klubben, med alligevel !. Uden at sige at min kone er fed, så kan hun også få trappen til at knirke. Jeg har en teori om at det er de plader der sidder lodret imellem trinene der giver balladen. Vores kældertrappe er lavet af samme materialer men knirker ikke. Den har ikke de omtalte plader imellem trinene. Når trappen har "hvilet" ud en nat er larmen størst. Når den har været brugt larmer den næsten ikke. Men tak for svarene.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Annonce
Hej.
Peter, du skriver i din første indlæg, at der er hul mellem trinene, nu siger du at der er en lodret pind/brædt som er mellem trinene. Vi er nødt til at vide hvordan trappen er udført ellers kan vi ikke rådgive på dit spørgsmål.
Sidder der et lodret brædt på bagsiden af trinene, "så hedder det et stødtrin" det er i mange tilfælde det som knirker, prøv at lime det fast "ikke sømme", det er i mange tilfælde sømmene der knirker.

------------------
Poul Erik

PE

Data for trappen er en fejl. Nu kommer der nok en tømmer ud af buske. Der er ikke hul imellem trinene. Det var en fejl. Men så har jeg lært hvad det hedder , og at der kan være det der larmer. Jeg prøver at pille et af og lime det.


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis