Idéer til inddækning/afslutning?

Halløj.

Billede 1 viser vores næsten færdiggjorte rum. En af de udestående ting er at få malet de viste støttespær hvide.

Er der nogen der har en god ide til en pæn afslutning mod det skrå loft? (billede 2). Det skal både være enkelt og pænt, samtidig med at dampspærren gerne skulle klemmes/holdes fast mod træet, så samlingen er så tæt som muligt. Det gør ikke noget hvis det er en lidt tidskrævende løsning. Og løsningen med at fylde det hele med akrylfugemasse er ikke ønskelig, da ”tomrummene” varierer en del i størrelse, og de vil friste (små) folk til at sætte fingeraftryk i.

Brædderne på billede træ vil vi gerne have ”pakket ind” i en kasse. Hvilke materialer skal vi bruge til det? Og hvordan samles det så der ikke opstår revner i malingen efter kort tid?

Håber at nogen har et godt tip.

Med venlig hilsen
FlemmingB

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Flemming,

Kan kun sige til lykke - det ser virkeligt flot ud.
Jeg ville nu stadig bruge en en fugemasse, men måske en gummibaseret (men stadig overmalbar), der bliver noget hårdere i det. Alternativt kan du skjule det med en smal, flad liste hele vejen rundt?

Og med hensyn til brædderne - det ville efter min mening være synd at pakke dem ind. Du vil fremhæve dem ved at gøre dette. Du kunne måske skære et par planker til, som kan kiles ind i mellemrummene (og så bliver det alligevel en kasse...)

Nå - længere klarer kreativiteten sig ikke her en fredag formiddag.

Mvh.

Jan R.
Hej Jan.

Tak for de pæne ord - nu har det også været 5 år undervejs :?

Din ide med at kile noget ind mellem brædderne lyder som en god ide - det vil jeg gå i gang med at lure lidt på. Den med en flad liste lyder også fin, og jeg har selv overvejet det. Men kan den f.eks. limes fast med samme slags montagelim som man limer pseudo-stuk med? Ja, hvorfor skulle den ikke kunne det??

Håber at jeg snart kan vise et par billeder af løsningen!

Med venlig hilsen
FlemmingB

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg er bestemt også tilhænger af at fuge/spartle omkring bjælkerne. Jeg har netop gjort det samme med mine hanebång og personligt synes jeg at en løsning med lister bliver noget nullerværk som fjerner der enkelte look af bjælkerne som forsvinder ind i væggen.

Jeg ville ikke gøre noget ved laskerne på bjælkerne da de efter min mening er pænest som de er. Selv ved at sætte et brædt ind i mellem bliver det til noget unaturligt. En gang maling som falder i smag med rummet og det bliver godt.

Jeg frilagde engang nogle gitterspær i et parcelhus og var selv i tvivl om hvad jeg skylle gøre ved de lange lasker på spærene, som også sad par vis. Jeg endte med at lade dem være som de var og det bliv slet ikke så ringe at se på.

Lars

-------------------------
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også