isolering

Jeg skal til at isolere loftrummet, er det kun Rockwool der duger? Hvis det findes andre slags isolering, er det billigere eller dyrere, bedre eller ringere?
Jeg skal have både til gulv, skunk, skråvæg og hanespær.

arnstein
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Rockwool er nemmere at arbejde med da batsne, er lidt stivere i det.
Glasuld/Isover er mere bløde.

Rockwool er efter min mening det bedste..

Mvh
Thomas
Der findes jo også andre alternativer.. Hør, impregneret papir osv se fx hele friland projektet.

Noget af det skal jo nok virke men personligt er jeg nok også lidt anløben ved tanken om et halmhus, eller isolering fremstilet af makulatorpapir.

Personligt er min favorit Glasuld af et eller andet fabrikat.

Men uanset hvilket materiale du vælger så husk at prissammenligne med isoleringsmaterialer med samme isolerende effekt.

Venligst Njord

MVH Njord
Hej

Jeg anvender selv isolering på den måde, at hvis det er batts der skal i i skillerum eller lignende, anvendes rockwool pga. stivheden.
Hvor der anvendes ruller bruger jeg Isover/glasuld, da de er lidt nemmere at trække i, uden de går i stykker.

Glasuld er komprimeret så de kun fylder ca. det halve under transport.

------------------
www.orla-nautrup.dk
Hej igen.

De alternativer der findes til rockwool og isover/glasuld, er ikke vildt gode - efter min mening.

Jeg har prøvet Owens Cornings og Papiruld, men Owens Cornings er blødere end Glasuld, og Papiruld findes ikke i bats, det skal enten sprøjtes på, eller fordeles ud på en plan flade.

Derimod er hørbats ved at vinde frem. Jeg har ikke selv prøvet dem.

Det er sikkert rigtigt af glasuld er nemmere at rulle på på store frie flader. Men her kan Owens Cornings nok overvejes.
www.genbyg.dk er ret gode til alternative isolerings metoder.

Mvh
ThomasB

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af ThomasB (den 12-08-2002).]
Hej.
Thomas nævner "Hør" som isolering, det er et godt alternativ, da det er brandtestet og har en isoleringsværdi næsten lige så godt som Isover og Rockwool.
Nornal isoleringsevne på Isover og Rockwool er 0,039 w/mk.
Sammenlignet med "Hør" som har en isoleringsevne på 0,040 w/mk.
Resultatet af forskellen er bare 1 watt/m² dvs. forøger man dimensionen med Hør med 2,5% mere, har man den samme isoleringsevne/U-værdi.

God fornøjelse med beregningerne "uden kløe"

------------------
Poul Erik

PE

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis