Knækket finne under skrue

Hej alle I GDSére.

Jeg har en 115 helt ny SUZUKI påhængsmotor 4 takt. :twisted: :twisted:
Ved en af de første sejladser ville murphys lov at jeg gik på en sten ved langsom fart (35 knob). :shock:
Herved knækkede den finne som sidder under skruen. :oops: :roll:
Det har nok ikke den praktiske betydning, men er der nigen som har en ide om det er muligt at påsvejse en ny fremstillet del af finnen. Eller skal man bare lade den være.


Hilsen Kewin.

Husk:
Assumptions is the mother of all fuck ups !!!
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Materialet på hele dit motorben er af aluminiun, og det kan godt svejses, men om det ville holde i længden kan ikke loves, men finnen har en del at sige især i de hastighedder du operer i. Men prøv at kontakte din forhandler, måske vil han anbefale en ny undersektion, hvis din motor ikke er ret gammel, vil det være synd at lave noget JAMP.

Ginetten.
hejsa

ved ikke om du kan svejse det så det kan holde,da det nok er støbegods det er lavet af....det er en meget uren matriale at svejse i og ikke nemt at svejse i så det kan holde...men jeg har de beste affaringer med at tig svejse i sådan matrialer, co2 svejsning koger bare op og bliver som regl noget lort.men husk lige og værme matrialet op inden du begynder at svejse det sammen for at tage de spændninger der kommer når du svejser i det sammen.......
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Få en det er god til at TIGsvejse i alu til at se på om det er noget han/hun tror kan blive godt.
Alu er bestemt ikke det letteste materiale at svejse i!!!

MVH Njord
hej
som tig-svejser bla. i alu ved jeg af erfaring at støbegods som regel ikke noget man kan svejse sad , der er mange små lufthuller i (der sidder skidt i hullerne og skidt duer ikke når man svejser alu)og hvis det bliver klistret sammen ikke ville kunne holde til at en aborre svømmer ind i den :lol: er det støbegods vil der være en masse små huller i det så check det før du giver op evt som njord skriver ved et smedeværksted der ved noget om alu
kan en ny ikke laves i rustfri den ville holde til noget mere, evt skrues på.... :shock:
mvh
lars

venligst
lars

EMMA GAD-GIDER DU........
Hej.
Hvorfor er der mon ingen der foreslår manden at rense begge brud grundigt uden at kradse op i det. Og så simpelthen lime det på med Epoxy lim, det holder faktisk fantastisk godt på sådan noget aluminiums støbegods ja så godt at skulle "du" igen glemme at tjekke vandybden vil brudet sandsynligvis ske lige under / over det limede altså i frisk aluminium.

V.h. Håndværkeren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også