..::Ualmindeligt grimt køkken::..

Jeg er lige flyttet i ny lejlighed! Denne lejlighed er udstyret med et ualmindeligt grimt køkken! Og som det oftest er i lejelejligheder, må jeg naturligvis ikke ændre noget som helst ved det. Jeg vil derfor høre om der er nogen, der ved hvordan jeg kan ændre køkkenets udseende, så det måske bare bliver nogenlunde at se på. Det eneste der vil kunne ændres er lågerne, og jeg havde forestillet at man måske kunne sætte et eller andet på dem, som kunne fjernes når jeg flyttede.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
TIllykke med lejligheden.

Hvordan ser det ud, køkkenet? Hvordan ser et lækkert køkken ud?
Hvad er det for en udlejer, du har??? Har du konkret forespurgt på f.x. kosmetiske ændringer?
Som udlejer ville jeg da være lykkelig, hvis nogen vil forskønne et grimt køkken, så længe det udføres ordentligt.
Har faktisk en lejer, der lige har malet køkkenlåger for mig, hvilket har forlænget køkkenets levetid betydeligt, ligesom han har smidt en ny bordplade på (blev faktisk så fint, at jeg betalte materialerne ;-)

Selvom det måske er et større udlejningsselskab, så kan en personlig henvendelse gøre underværker!!!

Mvh.

Jan R.
Hej Jan R

Hvor har du ret. Udlejer tager forbehold for at der ikke må ske ændringer uden at de bliver ført tilbage til oprindeligt ved fraflytning, men hvis ikke det er et boligselskab som måske ønsker ensartet inventar, kan jeg ikke forestille mig en udlejer der siger nej til at en lejer viser sine ønsker, hvis køkkenet bliver bedre. Det forskønner jo også ejers ejendom.

Derimod kan jeg undre mig over mange jeg har kendt eller talt med, som bor i en billig lejlighed, og som har besluttet sig for at blive der resten af deres liv, men som ikke vil ofre penge på det de har behov for, men gerne lever f.eks. 20 år med noget dårligt "fordi det ikke er vores lejlighed". Nej det er det måske ikke, men I kan ikke siges op, og vil i blive der resten af livet, hvorfor så ikke nyde det hver dag i stedet for at være irriteret hver dag.

Jeg har aldrig forstået deres konklussion.

Det minder mig lidt om "Myrernes fodsti" af Johannes Møllehave. Her tager han sammen med en ven en sten fra en bondemands mark ved Roskilde, som straks løber efter dem og fortæller at det er hans, hvortil vennen udbryder - orvv, jeg troede den var mange millioner år gammel, og derved bliver alt sat i perspektiv. Så ejere af et parcelhus ejer jo heller ikke helt det de tror, og efter 20 år har et nyt køkken alligevel ikke nogen værdi - man har selv slidt værdien op og nydt det i mellemtiden.

Mvh. JørgenE
Jeg tror en hel del bunder i en evt tvist om hvad der er grimt eller ej... Det afhænger jo meget af øjnene der ser det.

Men konkret kan du prøve at spørge din udlejer.

Er svaret nej kan du evt overveje at montere en film på lågerne, fx af samme type som bruges til at "pakke" busser og taxier ind i, i form af reklamer. Denne film kan fjernes igen uden at anrette skade.

Ellers er muligheden for at skifte lågerne ud med en anden type du bedre kan lide og så blot opbevare de gamle til når du flytter ud igen. Men det afhænger jo også lidt af hvilken hængseltype der er i dit nuværende køkken.

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også