Festmiddag - fredag

Jeg er desværre ikke inviteret til festmiddag på fredag. Det er derimod min datter, Viktoria på 3½ år. I børnehaven fejrer de Frederiks og Marys bryllup med en festmiddag - og børnene må gerne være festklædte.

Jeg kan nok ikke sige mig fri for at være lidt barn inderst inde endnu, så hvorfor ikke kopiere ideen til aftensmaden - lave lidt lækkert til familien biggrin

Men jeg har ikke rigtig fundet på noget endnu. Skal jeg selv anbefale noget i den lette men absolut velsmagende ende (fadene bliver slikket hver gang), må det være denne: http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=7027 . Men det fik vi i lørdags, da vi have gæster.

Så jeg efterlyser en festlig ide til aftensmaden på fredag.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
prøv at tage et kig her : http://sovsogsmovs.dk

Der kan man nemt finde en masse gode opskrifter :wink:

\"Hvis mænd havde menstruation, ville de prale med, hvor meget de blødte og hvor længe.\"
Den røg lige i "Foretrukne" :wink:

Og så inspirerede den mig til at komme i tanke om en af familiens livretter: "min" Forloren hare.

Et par små flag i "ryggen" af den er rigeligt til at gøre den festlig :lol:

Takker LotteP!
Og vil du så altid gæste et godt køkken - godt nok i Roskilde - og kun fredag og lørdag, så står vi i kø alle os der efterhånden kender hinanden - det hedder Gastronetten. Og de har lavet en festmenu til kr. 245, og vær sikker på at den er god, de forstår sig på smag og råvarer som selv jeg som gourmant smile nyder. Et prægtigt sted at besøge.

Men, men - på grund af deres succes, som de ikke ønsker, lukker de af og til forretningen ned og stopper, for at starte igen, og det opdager vi jo hurtigt os der kigger forbi, men så er det kun "insiderne" der opdager det, og køen forsvinder.

De ønsker åbenbart ikke succes, for det er slet ikke dem, men mere varme, nydelse af kunder og mad osv. og det er lige efter min smag, selv om jeg er blevet meget sur nogle gange hvor de bare lukkede, og jeg som god kunde ikke fik at vide at de startede igen. Men det var vist ønsket, at der ikke kom FOR mange.

Sjældent man møder en forretning, der bekæmper succes, men jeg forstår dem nok godt, når jeg står ½ time i kø, dog med gratis rødvin og nydende maden der bliver tilberedt til hver enkelt og snakkende, for vi kender efterhånden hinanden, men det er dog uhørt at have sådan en succes for sig selv.

Jeg skal lige sige, at de er ikke billige mht. priser, men kvalitet koster jo penge og det er ok for mig.

Adressen får I ikke, for så mister jeg måske mit elskede sted, hvor jeg bare skal vise mig i døren, og så ved de hvad jeg skal have.

Mvh. JørgenE
Jamen dog Jørgen....

Tænk at du som mad nyder ikke prøver noget nyt....
Det er netop det bedste for mig ved at spise ude... den nye oplevelse, oplevelsen af noget man endnu ikke rigtig har prøvet...

Men desværre er der langt fra Vejle til Roskilde... Så vi ses nok ikke lige i køen...

God appetit...

MVH Njord
Hej Njord.

Ja, du har helt ret, men kun delvist, for når jeg f.eks. er i udlandet eller på fremmed grund (Jylland) prøver jeg gerne alt det jeg ikke kender, men når jeg er hjemme og vil være sikker på et godt måltid, ja, så går jeg de samme steder hvor jeg ved jeg aldrig bliver skuffet smile

Mvh. JørgenE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis