Vinduer med revner

Hej

Hvis der i et fundament med tiden kommer nogle små revner kaldes disse for svindrevner og er gangske uskyldige, er revnerne derimod store og løber i specielle mønstre er det sætningsrevner og er ganske givet noget møj...

Gælder dette også vinduesrammer???

Vi har fået monteret vinduer og der er efter ca 2 år opstået revner i den ene karm, kun i den ene side og kun dette stykke træ (17 vinduer og 3 døre)
Umiddelbart er min egen dom: ikke godt nok træ og dermed noget møj, men inden jeg farer i flæsket på det vinduesfabrikanten så vil jeg lige høre jer

revnerne minder om svindrevner på et fundament, man kan altså se det "rå" træ i smalle sprækker (ca 0,5 mm brede og 5 -8 cm lange)

Skal jeg være bekymret for de andre vinduer

På forhånd tak
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror der er tale om vindridser, og disse skulle ikke betyde noget for konstruktionstræ, men jeg er lidt i tvivl hvad angår vinduesrammer.

Om du får noget ud af at fare i flæsket på fabrikanten tror jeg ikke, men du kan da prøve.

Mvh. Carsten
Det tror jeg desværre ikke du kommer langt med. Malingen er en sliddel, som skal vedligeholdes - afhængig af vind, vejr og solpåvirkning. Desuden er træ et levende materiale, som vil arbejde....

Men da det åbenbart irriterer dig, så tag da en rolig snak med leverandøren. Det havde jeg med min vedr. nogle små kosmetiske fejl - sørme om ikke der stod en reparatør tre dage efter og brugte en halv dag på at udbedre det - selvom det var tre år efter montagen...

Mvh.

Jan R.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også