'Hvid' mur

Hej,

For 2 år siden fik jeg muret en mindre tilbygning, murerarbejdet blev udført af en murer, men muren har desværre en tildens til at blive 'hvid', der ligger ligesom et hvidt slør over stenene. Muren er blevet afsyret efter opmuring, og udtrækket er ikke salpeter, da man ikke kan børste det af.

Når muren er våd er den pæn rød og uden hvidt slør, det kommer først nå muren er tør.

Muren er opmuret af blødstrøgne massive sten fra Egernsund tegl, og mørtelen der er brugt er bakkemørtel.

Jeg har selvfølgelig påpeget problemet over for mureren, og fik at vide at del ville forsvinde efter den første vinter - men det skete ikke.

Jeg er efterhånden godt træt af at diskuterer med ham, han har jo desværre fået sine penge, han er rimelig ligeglad, så hvis nogen har et bud på hvad jeg selv kan gøre, for at få muren rød igen, og ikke 'sløret' rød som den er nu, vil det være skønt.

/Henrik
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej,

Det ligner slør pga. manglende afsyring.
Prøv at afsyre et mindre areal igen, og se om det ikke bliver pænere.

mvh JSJ

Mvh Jan Steen
Citat fra kewin lund

Hej Henrik

Ja, det er ikke nemt med de håndværkere......
Du skal afsyre murstenene med saltsyre. Lav en opløsning på 1/10 saltsyre/vand og påfør med en kalkkost.
Gør dette nogle gange.
Kewin.


Det har jeg skam allerede prøvet - desværre smile

Det hjalp faktisk ikke noget, måske lidt, men ikke rigtig.

Vil der være nogen ide i, at prøve med 'Syr-a' fra Alfix eller Fefix ??

/Henrik
Ja det er nok ikke nemt med de håndværkere, men prøv med nogle maskinmestere og andet, de er nok bedre.
jeg er snart træt af at læse om al den manglende tillid til håndværkere.
Hilsen
Benny
Håndværker, og det er jeg stolt af
Citat fra bmh

jeg er snart træt af at læse om al den manglende tillid til håndværkere.
...

Håndværker, og det er jeg stolt af


Selvfølgelig skal man ikke generalisere, og der er sikkert masser af gode håndværkere - det er bare tit svært at vide, hvem der er ok, og hvem der ikke er det, før det er for sent, hvilket gør det frustrerende at være kunde.

Hvis det var mig, der var en dygtig håndværker, ville jeg være mere træt af de "kolleger", der laver noget makværk og dermed skaber den manglende tillid til hele branchen.

@Henrik Hansen:
Nu kan jeg ikke se, hvor du bor, men hvis det er i storkøbenhavn kunne jeg da godt tænke mig at vide, hvem mureren er. Hvis du ikke vil hænge ham ud offentligt, må du meget gerne sende en privat besked, så jeg kan undgå ham, når jeg selv skal have lavet murerarbejde her i sommer.

...Og så kan jeg jo i samme omgang spørge, om der er nogen, der kender en god, professionel murer i københavnsområdet, som kan hjælpe mig med nogle rustne bærejern i et tagudhæng?

Mvh
Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Annonce
Jeg bor i sydjylland, så jeg tror ikke der er de store chancer for du 'ramler' ind i ham.

/Henrik
Tja man kan være træt af håndværkere.
Man kan jo forhøre sig i lokalområdet efter de gode af slagsen.
men det er jo ikke altid folk vil betale for kvalitet.
pris og kvalitet kan faktisk være forbundet.
Hilsen Ras.
Citat fra Henrik Hansen

Jeg bor i sydjylland, så jeg tror ikke der er de store chancer for du 'ramler' ind i ham.

/Henrik


Godt biggrin

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Hej bmh

Jeg kan godt forstå du ikke bryder dig om en generel negativ holdning til håndværkere. Det er absolut ikke rimeligt. Efter min mening er de gode og stolte håndværkere stadig i overtal. Hvis holdningen til håndværkere ikke på længere sigt skal ødelægges af dem der ikke har stolthed om sit fag, bør der ske en form for oprydning i egne række.

MVH Per

Med venlig hilsen
Per M. Friis

Enig - vi har lige nu et køkkenfirma, som vi har betalt (Alno i Roskilde), men som følger os helt til dørs, og jeg er nok lidt overrasket - så har vi en tømrer der allerede har været 2 gange for at være sikker på at han har købt det han skal bruge og en elektriker der kræver jord i alle stikkontakter fordi det er en ny installation, når vi starter et nyt køkken op.

For mig er det skønt at skue - udelukkende fagfolk der vil være deres fag bekendt, og det betaler jeg gerne for (Alno er en tillægsgevinst, for de behøvede det ikke - men flot at man ikke slipper kunden før det er færdigt! for mig mund til mund fremover) - så godt nok er jeg blevet anbefalet tømreren af en god ven, og fra tidligere opgaver ved at han laver det perfekt, så fandt han elektrikeren, og min gode ven kunne så lige sige, at det er den bedste I kan få, og så slapper jeg af.

Heldig?, nej der er masser af gode håndværkere, det tvivler jeg ikke på, men de dårlige er der også ligesom i min branche. Kunsten er at kende nogen der kender den gode, og den gode vil aldrig anbefale en dårlig osv.

Men det er nu en hvid mur vi snakker om - sorry - så skulle vi komme tilbage til emnet?

Mvh. JørgenE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis