Motor problemer!!

Jeg har Petter motor AC2WM 12 hk. Jeg startede den uden problemer i november. Så tømte jeg kølevandet af (den er søvandskølet) så motoren ikke ville lide skade af frost. Så skulle jeg så starte den for en uge siden og så gik det galt. jeg åbnede kølevandshanen, brændstofhanden osv. Jeg drejede nøglen og efter mange forsøg gik motoren i gang, men bedst som jeg stod og jublede oste det kraftigt ud af udstødningen med tyk hvid røg. Jeg lagde også mærke til at den ikke sprøjtede vand ud som den skal. Efter ca. 8 sekunder slukkede jeg motoren. Da jeg skulle til at prøve at starte den igen ville drivhjulet ikke køre rundt og nu er jeg bange for at motoren er brændt sammen. Er dette tilfældet eller er der noget andet der er sket som i kan foklare?? cry
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det kunne lyde som der er gået en toppakning for vand gennem forbrandings kammeret giver hvid røg når du så slukker motoren er der sikkert løbet vand ind oven på stemplet og vand kan man ikke kompremerer du kan evt prøve at dreje motoren baglæns rundt og prøv ikke mere med starteren da det kan bukke plejlstangen hvis der er vand i cylendren

Rolf lo

Jeg vil give Rolf ret, mht til at det temmelig sikkert kan være vand som står oven på stemplet, på ca 8 sek skal motoren hvis den ikke har haft kølevand ikke kunne sætte sig, ikke af naturlige grunde, så ville det nok havde været sket aligevel, prøv at tørne baglæns på motoren som det første forsøg. hvis du ikke kan det, så skriv igen..

mvh. Ginetten.
Baglæns?? hvordan gør jeg det mit håndtag vil kun tage fat hvis jeg drejer mod uret!
hvis den nu skulle starte og den oser som sidst skal jeg så bare lade den køre og håbe på at den spytter kølevand ud af udstødningen, som der jo skal, efter et stykke tid, eller skal jeg slukke den i panik som jeg gjorde sidst?? Der var nemlig ingen mislyde sidst kon en masse hvid os.
kan du ikke komme til at få fat med en nøgle eller ander egnet værktøj til at tørne baglæns ???
Annonce
pil topdækslet af, prøv m. f.eks. en skruetrækker at åbne en ventil ganske lidt og se om den så kan tørnes.

mvh. erik

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
en anden indlysende ting ville jo være at afmontere dysen. det vil dog koste en ny pakskive

osse fra Erik

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis