hjælp til gulv da det er skævt

jeg har lige brækket gulvet op i køkkenet og fået lagt gulvvarme ned.
og jeg har støbt igen til ca 2 cm under overkant hvorefter jeg har støbt det sidste pudselag, men det sidste lag er blevet skævt og det er som om det er hævet inde på midten
hvordan kan jeg lave det så det bliver ordenligt lige da jeg skal have trægulv på, jeg ville nemlig gerne undgå at slibe gulvet til, skal man købe noget selv nivelerende eller kan man bruge alm cement i ren blandning
eller er der andre forslag

venligst Lennart

Lennart
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vil anbefale selvnivellerende, idet dette også kan anvendes ved små lagtykkelser (og så slipper du for at rette af). Sand/cement eller lignende blandinger vil sandsynligvis lægge sig som et separat lag og efterfølgende knække.

Men hvor stor difference taler vi om - du kan jo få underlag, der efter sigende kan udligne 2-3 mm.

Mvh.

Jan R.
Når det sidste pudselag er blevet skævt, så er det helt rigtige at bruge en selvnivillerende masse til at gøre gulvet plant. Men ellers har du jo også muligheden for at lave en gulvafslibning eller gulvafhøvling efterfølgende for at få finishen helt iorden. Du kan leje en gulvafslibningsmaskine i en farvehandel eller byggemarked, og her kan du også købe sandpapir og andet grej som er nødvendigt. Idet det er et helt nyt trægulv, formoder jeg at det skal have en eller anden gulvbehandling efterfølgende. Enten med olie, lak eller lud, og så skal du jo alligevel give det en let gulvafslibning for at få et godt resultat.

--------
Kurt Gulvmand

<p>Hej, jeg hedder Kurt Thomsen og jeg er gulvmand. Folk kalder mig derfor Kurt Gulvmand, sjovt nok. Jeg har ikke lavet andet end gulvafslibning og gulvafhøvling af trægulve hele mit liv. Her i min ungdoms efterår synes jeg det er på tide at jeg øser ud af min opsamlede erfaring med træ og trægulve. Gulvafslibning og gulvafhøvling har betydet rigtig meget for mig og derfor er mit motto: "Med kærlighed til trægulve". Mange vil nok ryste på hovedet og sige at ham der Kurt Gulvmand han er tosset. Og det kan også godt være at jeg er, men træ er et vidunderligt materiale. Det kan formes og bøjes nøjagtigt som man ønsker, og så dufter nyt træ vidunderligt. En bedre aroma findes ikke! Så jeg kan nok sammenlignes med cirkusheste når de dufter savsmullen i cirkusmanegen. Har du kommentarer til mine indlæg om gulvafslibning eller ønsker du gode råd og vejledning om gulvafhøvling, gulvafslibning eller trægulve, så er du velkommen til at kontakte mig. Jeg tager telefonen 24t i døgnet også helligdage og weekend.&#160; Venlig hilsen <a href="http://www.kurt-gulvmand.dk">Kurt Gulvmand</a>&#160;&#160; Mob.tlf. 20586580 eller <a href="mailto:[email protected]">[email protected]</a>.</p>
Skrevet af kurtgulvmand den 29-01-2009 09:50
Når det sidste pudselag er blevet skævt, så er det helt rigtige at bruge en selvnivillerende masse til at gøre gulvet plant. Men ellers har du jo også muligheden for at lave en gulvafslibning eller gulvafhøvling efterfølgende for at få finishen helt iorden. Du kan leje en gulvafslibningsmaskine i en farvehandel eller byggemarked, og her kan du også købe sandpapir og andet grej som er nødvendigt. Idet det er et helt nyt trægulv, formoder jeg at det skal have en eller anden gulvbehandling efterfølgende. Enten med olie, lak eller lud, og så skal du jo alligevel give det en let gulvafslibning for at få et godt resultat.

--------
Kurt Gulvmand


Kurt du svarre på et indlæg fra 2004, så han har nok fået en løsning. Men det lugter lidt af at du gerne vil have dit navn lidt frem, og så måske kunne få et par kunder mere i din egen butik.
Men hvis din intention har været at hel uselvsiks at udødse af din viden, så undskylder jeg gerne for at mistænke dig for at bruge siden til egen promotion.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis