Gummilister smitter af !!

Er der nogen som har erfaring med så som gummilister som smitter af ??
kan man smører dem med et eller andet for ligesom at forsegle dem ??

og hvad er godt at rense dem i først ??

Det samme gælder rensning af PVC-lister som jeg gerne vil have til at skinne igen, hvad er godt til dette ??
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har læst et sted, (var det på disse sider ???) at vinylrens og vinylforsegler skulle kunne afhjælpe problemmet. Gummilisterne er umulige at vaske rene, selv med meget kraftige rengøringsmidler.

C.D.Jensen
Jeg har prøvet at rense listerne i bund med sæbe, men det holder ikke.
I år har jeg prøvet at mætte listerne med masser af flydene silikone, det holder endnu men ved ikke hvor længe......

P.S. Hvis der er andre der har gode erfaringer så giv endelig lyd.

Vil du være lykkelig en dag, da drik dig fuld.
Vil du være lykkelig en måned, da gift dig, - men
vil du være lykkelig hele livet, da anskaf dig en båd !
Jeg bruger bremsevæske der er godt og gummilister bliver som nye og holder i lang tid Har også prøvet på gummilister ved vinduet i båden det har holdt i et år nu og ser ud som nyt. Det var et tip jeg fik hos bilforhandler han gav alle lister en tur samt også dækkene fik en tur ved klargørning af biler det ser sku godt ud når selv gamle dæk bliver som nye. Der er nogen der påstår at det kan opløse gummi det er da også mulig men nu skal de jo ikke ligges i blød i bremsevæske kun tørres af i det. Det er der i det ligger. du fjerner et meget ultra tyndt lag gummi som ingen betydning har det er derfor de bliver som nye men du kan jo prøve et lille stykke


Hilsen Navicat
Annonce
Hej
Det var et rigtig godt råd, og skal prøves på mine fenderlister, tak fordet Navicat.
Hilsen
Benny
Hej bmh

Vil du ikke vende tilbage med dine erfaringer m.h.t. bremsevæske til vinduslister.
Det lyder spændene biggrin

Vil du være lykkelig en dag, da drik dig fuld.
Vil du være lykkelig en måned, da gift dig, - men
vil du være lykkelig hele livet, da anskaf dig en båd !
For mig har bremsevæske altid været noget der medførte ødelæggelse - lidt på lakken på en bil, og den var væk året efter - derimod virkede sprinklervæske fint. Men bremsevæske forstår jeg ikke helt, men på gummi måske, men ikke på lak o.lign. - der ødelægger det forfærdeligt - det er kradse sager.

Mvh. JørgenE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis