Køb af "nye" gamle tegl

Hej alle,

Vi har fornylig købt en muret villa fra 1920, med røde tegl. Det var nødvendigt at skifte skotrenderne, og i den forbindelse gik der nogle alm. tegl og rygningstegl til.

Vores spørgsmål lydder derfor, om der er nogen, som ved om det er muligt at købe tegl, der er ikke er i produktion mere. Hvis det er muligt (hvad vi håber meget på) hvor?

På forhånd mange tak!

t smiled smilewi

PS: Det ærger mig enormt at jeg ikke kendte til denne SUVERÆNE side noget før!!! -den er cool !
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det gør enhver nedbryder !
Men det er måske sjældent de har specielt meget tegl på lager. Men frem med telefonbogen og et par sten i bagagerummet og så ellers rundt med traileren og kigge om de skulle have den rette tegl liggende. Tidligere brugte man ofte en lokal fabrikant til leveringen af byggemateriale selv om tegl jo også er sejlet langt omkring i starten af dette århundrede. En anden mulighed er måske at kontakte de store firmaer DAntegl og de forenede tegl værker samt måske et tegl museen og evt det lokale museum. Mad nogle billeder og sikkert gerne et eksemplar af din tegl. Måske kan du på den måde få at vide hvor din tegl er produceret og hvilket marked dette teglværk dækkede for på den måde at inkredse søgningen til hvor chancen er størest for gevinst..

Held med eftersøgningen Njord smile

MVH Njord
Hej

Jeg havde efter orkanen 1999, forbindelse til en tømmerhandel i Esbjerg som kunne skaffe alle de typer tagsten der fandtes på markedet (som brugte).
Desværre kan jeg ikke huske hvad den hedder eller finde den i telefonbogen (måske fusioneret eller lignende), jeg mener den ligger i den nordlige ende af byen ud mod Bilka, og ham der havde med tagsten at gøre hed Kent.
Se på bagsiden af dine tagsten, der står sandsynligvis noget om hvor de stammer fra og så må du til at lege detektiv.
Der kan også produceres nye, men så er prisen også væsentlig anderledes.

------------------
www.orla-
nautrup.dk

Hej jeg faldt lige over navnet på tømmerhandelen:

Firma : Steff-Byg, Steffensens Bygningsartikler A/S
Adresse: Østre Gjesingvej 18-20
6715 Esbjerg N
Postbox 4019

Telefon: (+45) 7545 9800
Fax: (+45) 7545 9801
Web-site: www.steff-byg.dk
E-mail: [email protected]

CVR nr.: 50077519





[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af Orla Nautrup (den 01-08-2002).]
Todowi skrev:
>PS: Det ærger mig enormt at jeg ikke >kendte til denne SUVERÆNE side noget >før!!! -den er cool !

Jamen velkommen alligevel, og synes du fortsat om siden, så husk at sige det videre til andre, for jo flere der svarer/spørger jo mere levende bliver den.

Mvh. Jørgen

Med venlig hilsen

Jørgen
Hej Todowi!

Du skal en tur til Loland, mellem Halsted og Horslunde. De kalder sig "Dem fra Nordlunde",
adressen er Lucernevej 26, Nordlunde.
Tlf.nr. 54939543.
De har en del forskellige brugte teglsten, og sikkert også rygningssten.
Iøvrigt kan man finde mange gode brugte ting der, jeg kommer der ofte, og kan næsten ikke løsrive mig.
Det er en god ide at tage en hammer med, for hvis du finder dine teglsten, skal du lige kontrollere om der er usynlige revner i dem, det gør du ved at slå ganske let på stenen, med hammeren, når du holder den løst i hånden, hvis den "synger" er den god, er lyden derimod død i det, er den ikke god.
God jagt.
Leon.
1000 tak for de gode forslag!!!

Det er i hvert fald oplagt med "Dem i Nordlunde", da huset ligger på nordfalster! smile

Per - ved du nærmere hvor jeg kan finde E. Jakobsen & Søn i KBH? Jeg har ledt og ledt på nettet og i Krak, men har ikke kunnet finde det/dem.

Nu vil jeg tage hjem og fremlægge forslagene for gemalen, og så må vi se om hvad vi finder i vores detektivarbejde....

------------------
tsmiledsmilewi
Ja det er:

E Jakobsen & Sønner A/S
Københavns Lavpris-Tømmerhandel
Fragtvej 9
2450 København SV

Hilsen Per

Med venlig hilsen
Per M. Friis

Er det bare nogle guttermænd - Leon, Njord, Per og Orla. På godt et døgn er der 4 kompetente besvarelser - uden præmie eller honorarer, men alene for at hjælpe andre.
Sig så at vi mangler hjælpsomhed og vel også fællesskab i Danmark - det gælder i hvertfald ikke her på siden.

Mvh. Jørgen


Med venlig hilsen

Jørgen
Det er der ingen tvivl om - at det er guttermænd med hjertet det rette sted!!!!

t smiled winkwi
Nemlig!!

Jørgen

Med venlig hilsen

Jørgen
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis