jem & fix ... og færdig

En lille oplevelse fra i dag, jeg har behov for at dele. Hos jem & fix i Køge fandt jeg en 8m stige (altså lidt over 4m sammenskudt) i deres udendørs afdeling lige ved siden af den åbentstående port ud til parkeringspladsen. Jeg spurgte en ekspedient om man kunne afhente stigen bagom, hvortil jeg fik det overraskende svar: "Nej, du skal have varerne med ud gennem kassen". Mens jeg overvejede muligheden for at bakse en 4 meter lang stige rundt inde i butikken, hvor der var en del kunder, gik ekspedienten. Jeg henvendte mig til en anden ekspedient, der var ved at flytte et par paller og forsøgte igen med et spørgsmål om ikke man kunne betale ved kassen og derefter afhente stigen. Det negative svar blev gentaget, hvorefter jeg spurgte om de egentlig havde overvejet konsekvensen af, at jeg forsøgte at tumle en stige af den størrelse rundt inde i forretningen. Endnu en gang blev jeg overrasket over svaret, der var: "Er der noget, du vil diskutere?" i et udfordrende tonefald. Jeg meddelte så, at det var der bestemt ikke, hvorefter jeg gik.
Jeg hører gerne bemærkninger eller kommentarer, herunder også fra jem & fix. De har desværre ikke en mailadresse på deres hjemmeside eller ved TDC, hvorfor dette ikke er sendt direkte til dem.
31 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har været ude for nøjagtig det samme og i selvsamme butik (i Køge). Jeg skulle købe ca. 300 stk. brædder á 210 cm. Jeg spurgte ligeledes om jeg kunne hente dem gennem porten bagved (stod åben, og der gik en medarbejder og ordnede noget alligevel), men fik at vide, at de ikke havde mandskab til at holde øje med, om det kun var mine egne varer der "røg" med ud.

Så jeg måtte bakse 5 gange igennem butikken med en vogn :evil: og betale hver gang (det havde de dog tid til, altså at tage sig betalt).

Se det kan man kalde indbegrebet af en rigtig discount butik.

Mvh. Thomas
Jeg har været ude for nøjagtig det samme og i selvsamme butik (i Køge). Jeg skulle købe ca. 300 stk. brædder á 210 cm. Jeg spurgte ligeledes om jeg kunne hente dem gennem porten bagved (stod åben, og der gik en medarbejder og ordnede noget alligevel), men fik at vide, at de ikke havde mandskab til at holde øje med, om det kun var mine egne varer der "røg" med ud.

Så jeg måtte bakse 5 gange igennem butikken med en vogn :evil: og betale hver gang (det havde de dog tid til, altså at tage sig betalt).

Se det kan man kalde indbegrebet af en rigtig discount butik.

Mvh. Thomas
Tja, Jem og Fix er vist forretningen som man både kan elske og hade uden af være skizofren.
Har i øvrigt mange gange i flere jyske udgaver af samme butik fået lov til at kore traileren og bilen helt ind i den udendørs del af forretningen når jeg f.eks skulle have større mængder brædder. Måske afspejles der visse egensforskelle her?

mvh Anders
I Vejle har jeg flere gange hentet varer fra porten. I de første år gik man bare gennem porten, læssede og fortalte ved kassen hvad man havde hentet..
Nu skal man betale først og lige have lov, men det er jo også helt OK.

I Egå har jeg også oplevet at de nægtede at jeg kunne få tagplader ( ca 2,5m lange ) ud gennem porten sammen med nogle 4m reglar... Men de fik jo selv problemet da jeg så skulle gennem kassen med varene...

Der væltede lidt hist og pist, det var reelt ikke muligt uden. Og hvis firmaet ikke er fleksibel, er jeg heller ikke... Så de måtte selv ryde op...

MVH Njord
Jeg vil gerne supplere med at både Bauhaus og Silvan øjensynligt har samme politik - jeg har i hverttilfælde prøvet noget tilsvarende begge steder. Heldigvis har jeg andre gange alligevel også været heldig med at overtale en medarbejder til at åbne bagtil, jeg købte dog også 10 pakker mineraluld, det hjalp jo lidt da jeg sagde at jeg agtede at køre dem gennem butikken en ad gangen, og så skulle en medarbejder jo alligevel tælle med hvert 10 minut når jeg kom igen. :roll:

Mvh.

René

Annonce
Ja, det lyder totalt latterligt, men er I klar over hvor meget personale det kræver, hvis de også skal styre bagudgangen og vel dermed indgangen til deres lager.

Så diskonunt er diskount og vel heller ikke forkert - vil du spare, så sparer vi på resourserne - ingen vejledning eller faglig betjening, men det der nok undrer mig mest (for det koster da ikke noget) heller ikke et smil og en sludder hvis der er tid.

Vi var hos CarlF i går for at få greb til vores ny køkken, og sikken en service og viden.

Dog fandt vi senere nogle der var mere efter vores smag hos "Skab Selv", men betjeningen hos CarlF var flot, men deres primære kunder er også håndværkere - og hold da kxxx hvor har de mange varer og varianter over det du ønsker, og så den faglige viden. Det vil jeg gerne give ekstra for, hvis de har det jeg vil have.

Jeg hørte lige en kunde der brokkede sig på en god måde, over at de nu også havde slagtilbud, og som ekspedienten sagde til vedkommende var de nødt til det, og på spørgsmålet om de så også skulle have kaffeautomat var svaret "ja det må vi også nok". Synd for i længden tror jeg sådanne altid har en eksistensberettigelse til dem der vil have faglighed og ikke kaffe, men indtjeningsmæssigt, kan det åbenbart ikke gå - synd, og vores skyld fordi vi kun tænker på pris indtil vi har behov for service, for så er det noget helt andet.

Mvh. JørgenE
TLFH-----flot klaret på to minutter..........gggggg
Spøg tilside-det er vist sådan med de butikker overalt i landet, men som JørgenE skriver ,så er der jo Carl-ikke F-- men P (råd og dåd) i Holbæk hvor jeg handler..Jeg går da bare ind i håndværkerebutikken og rager til mig hvad jeg skal bruge og benytter deres faglige viden--oveni beder jeg om 20% ved kassen og som regel får jeg mellem 15 og 25 % i rabat alt efter hvad jeg køber. (Man er vel købmand)
Hilsen Sniffer

Sniffer  
Tjaaaa dette må være et problem som finde på Øén over ved jer
det er ikke et problem vi lider af her i danmark ( jylland)

Men kan jo kun forslå at gå til toppe med dette problem og finde navnet på den de medarbejder som har denne holdning.

Ellers tag en dag hvor i har tid og har haft en skæv dag og tag hævn på dem ved at bakse alt matrialer igennem på en gang og herved nedrive halvdele af butikken ned måske hjælper det på forståelsen

Ellers tag en god snak med dem hvor i er to et godt vidne par hvis de skulel finde på nogt men tag en masse af tid fra dem

så kunne det være at de også afsætter tid til baggabge engang i nær fremtid

de kan nu være meget sjove at snakke med særligt hvis man kan et par § i ny og næ

:mrgreen:
.. Jeg har været ude for en ligende negativ oplevelse i Silavan i Tårnby, jeg satte mig ned og forfattede et brev til forretningsbestyren og dette resulterede i en opringning fra samme, med en uforbeholden undskyldning samt et lille plaster på såret iform af et gavekort på 300 kr.

Så mit råd er at man aldrig skal finde sig i dårlig behandling men klag på rette sted, uanset om det er discount eller ej. Vi har krav på en anstændig betjening da vi som kunder ligger en pæn sjat penge årligt.

Måske skulle man lave en Lav- det- selv indkøbsforening ?? det ville måske udløse nogle fornuftige rabatter og ordentlig service.

Mvh

Peter Madsen

<p>Peter Madsen</p>
Der er yderligere 21 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis