jem & fix ... og færdig

En lille oplevelse fra i dag, jeg har behov for at dele. Hos jem & fix i Køge fandt jeg en 8m stige (altså lidt over 4m sammenskudt) i deres udendørs afdeling lige ved siden af den åbentstående port ud til parkeringspladsen. Jeg spurgte en ekspedient om man kunne afhente stigen bagom, hvortil jeg fik det overraskende svar: "Nej, du skal have varerne med ud gennem kassen". Mens jeg overvejede muligheden for at bakse en 4 meter lang stige rundt inde i butikken, hvor der var en del kunder, gik ekspedienten. Jeg henvendte mig til en anden ekspedient, der var ved at flytte et par paller og forsøgte igen med et spørgsmål om ikke man kunne betale ved kassen og derefter afhente stigen. Det negative svar blev gentaget, hvorefter jeg spurgte om de egentlig havde overvejet konsekvensen af, at jeg forsøgte at tumle en stige af den størrelse rundt inde i forretningen. Endnu en gang blev jeg overrasket over svaret, der var: "Er der noget, du vil diskutere?" i et udfordrende tonefald. Jeg meddelte så, at det var der bestemt ikke, hvorefter jeg gik.
Jeg hører gerne bemærkninger eller kommentarer, herunder også fra jem & fix. De har desværre ikke en mailadresse på deres hjemmeside eller ved TDC, hvorfor dette ikke er sendt direkte til dem.
En lille oplevelse fra i dag, jeg har behov for at... Vis hele indlægget
31 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg købte 35 pakker gulv klinker i jem og fix i køge, og ved høflig forespørgsel hentede ekspedienten en gaffeltruck og kørte dem ud til min vogn på parkeringspladsen.

Så det syntes jeg var fint gjort af dem!
Nu har jeg læst alle de forskellige angreb og forsvar på de forskellige lav pris bygge markeder, jeg arbejder selv i silvan som weekend sælger, der er tiden ikke det vi har formeget af - i den afdeling (trælast), som jeg er tilknyttet, er vi over en periode på knabt 4 år, gået fra 5 fuldtids ansatte til 3, men stadig med samme arbejdsområde - og med over 40 tilbudsaviser om året (ja det er korrekt 40 stk.) og dermed prisændringer i hele butikken, og diverse udsmykninger af butikken (fødselsdag, gør det selv feber - o.s.v) skal der ikke den store eksamen til at regne ud, af de medarbejder der stadig holder af deres job - har MEGET travlt... Jeg kender godt de kunder der tror at de har krav på speciel behandling fordi at (de tror) af køber stort ind, ikke for at forklejne nogen andre brugere af dette forum, så er en stige på 4 meter eller 300 brædder altså ikke noget usædvaneligt, men havde i nu handlet en hel palle brædder ca. 1200 stk. eller en hel palle isolering ca. 30 stk. er jeg helt sikker på at i kunne havde fået den ønskede behandling (og hvis det er lidt mere i kan have i en indkøbsvogn - skulle i måske komme lidt før end 5 minutter i lukke tid), men bevares hvis i stadig syntes at servicen mangler, efter at have læst min bemærkning til jeres oplevelser, er det jo et frit land, og "rigtige tømmerhandel" findes stadig over hele landet, der kan i få pakket varen direkte på jeres trailere,- men der kan i måske ikke lide prisen på varene, jeg håber at i kan se den røde tråd der ligger igennem denne lange smøre.

Nå,- det så mit sure opstød - jeg håber ikke at jeg har støt nogen med min anskuelse af jeres så kaldte "problemer"

henrik1

Godt brølt løve smile

Problemet er måske, at priserne ikke svarer til serviceniveauet. Hos vores lokale tømmerhandel kan man købe træ og lister incl. service langt billigere end i byggemarkederne og en tømrer jeg har lavet en del sammen med ryster på hovedet, når han hører hvad jeg har givet for f.eks. en liste i Silvan.

Mvh. JørgenE
Skulle købe PEX rør i Roskilde afd. Spurgte om de havde noget at skære røret over med, hvortil eksp. kom med en grovtandet gammeldags grensav på ca. en meter.

Det var den de plejede at bruge til formålet hævdede den unge mand.

Silvan, skulle bruge en gipsplade. 2 unge ekspedienter/ungarbejdere står og småsludrer.

Jeg spørger pænt om hjælp til lige at løfte den der plade op i transportvognen, hvortil den ene svarer, at det har de ikke tid til.
Jeg baksede selv med pladen, 1,2,3,4,5 gange før det lykkedes mig at få en hel plade op i holderen på vognen, med intakte hjørner. Altså det kostede dem 5 ødelagte plader. Men jeg så at bunken af ødelagte plader var MEGET stor, så jeg tror ikke jeg var alene med problemet.

PS. Er det at stjæle når de unge mennesker ved kassen i Bauhaus har mere travlt med at kommunikerer på tværs, istedet for beepe alle mine varer i vognen. Der er næsten altid gode rabatter i Bauhaus.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Annonce
Jeg har, for år tilbage, arbejdet i Bauhaus i Aalborg. Selv om vi havde travlt med opfyldning, prismærkning og udskiftning af udstilling osv, havde vi altid tid til at hjælpe kunder ud med varene (Hvis kunden altså kunne finde en ekspedient)
Det var skam ikke kritik af Bauhaus, jeg har ikke noget imod at de glemmer at tage penge for varene. Det er sku da ok. De tjæner nok penge alligevel.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Ja, tråden er godt nok lidt gammel. Men jeg havde siddet og terpet alle reklamer og hjemmesider igennem, for at finde nogle billige døre, gerigter, lister gulv, loft osv... Et af værelserne skulle sættes i stand fra ende til anden.
Da jeg så kører ind forbi XL-byg hvorjeg har en af de sædvanlige 10% kontoer, møder jeg min gamle nabo:-)

Han spørger hvordan det går og er i rigtig godt humør. Jeg siger det som det er, jeg ville ind og snuse til priserne.
Vi sætter os ned til hans bord og han får min "Indkøbsseddel" Flere gange rejser han sig og vi går en tur ud på lageret fordi vi ikke er helt enige om hvilket materiale jeg skal have. Bla. finder han 2 reste af JUNKERS underlag til trægulve. Dem kan han ikke finde en pris på, så de bliver en del af rabatten!!

Da jeg kan huske de fleste af priserne i hovedet fra min netsøgning, kan jeg hurtigt se at det faktisk er billigere at handle med det samme, istedet for at køre rundt til de andre. Han slutter af med at give mig en reklame for hans kones rejsebureau og ønske mig god weekend.

Så kører jeg vognen om på lageret og får hjælp til at pakke det hele. Lagerarbejderen spørger flere gange om jeg skal have mere, eller om det er de rette længder jeg får det i. Han kunne se at jeg skulle have nogle endenotede loftbrædder. Og han kunne se på min tegning at værelset var 4 m. Så gav han mig loftbrædder på 420 uden endenot og rettede på sedlen.

Det er hvad jeg kalder service!! Og så det faktum at jeg kan aflevere det ubrugte tilbage igen!!

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Ja den service får man kun der hvor de professionelle handler.... I den lokale Stark hvor jeg har konto, er det på samme måde med servicen.
Helt uden at spørge ekspedienten om rabat, finder han altid lige en fornuftig pris på materialerne. Det er alene grunden til at jeg ikke gider jem & fix.
Jeg synes også servicen er ringe generelt i Bauhaus, i både Vejle og Viby hvor jeg har handlet fx. bordplade og div. ting til køkken og bad. Der er selvfølgelig heller ingen mestre der handler der....

Anders
Egentlig kunne man sagtens lave kasselinien sådan at der var et vindue ud til porten til udeområdet.

Så kunne butikken holde øje med begge udgange på én gang, og det ville ikke koste dem ret meget, de ville få tilfredse kunder og de slap for at man slæbte nedløbsrør og brædder gennem hele butikken

Green

Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis