Skorsten med løbesod

Hvad kan man behandle en skorsten med, som har udvendig løbesod. (Udover at sprænge den i luften).
Gerne maling eller en anden coating(hvid/lys)

Ankergaard
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa

Løbesod er fandens opfindelse, det er ekstremt svært at få bugt med. Ofte bliver det synligt lige efter man har malet/tapeseret det over igen, jeg ved at vi derhjemme (da jeg var ung :-))havde problemer med vores skorsten.
Min mor klistrede staniol på inden hun gav det en gang tapet og det holdte faktisk rigtig godt.

Jeg ved ikke om man kan rense, men spørg evt. din skorstensfejer han må da vide hvad man kan gøre.

Med venlig hilsen

suppe
Den med sølvpapir, ved jeg at malere har brugt. Rens godt af inden.

Mvh
ThomasB
Tidligere anbefalede man en gang sølvbronze, når f.eks. tjæreimprægnering på loftbjælker slog igennem. Det lader til, at det også kan stoppe for små plamager, hvor løbesod trænger igennem. Virkningen skulle skyldes aluflagerne i malingen.

xdrt
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
En maler ordnede vores skorsten for 17 år siden, ved at give den shellak. Derpå malede han murstenene så de i dag fortsat ligner kalksandsten og fugen fik den grålige nuance en fuge skal have, og den dag i dag, er det kun os og dem vi har fortalt det til, der har opdaget, at det hele er malet, selvom den står som en del af andet murværk, der ikke er hehandlet.
Se det er hvad en professionel kan gøre, og jeg tror ærlig talt ikke en amatør nogensinde vil få samme resultat.
Et jomfrueligt træloft efter nogle skabe blev nedtaget fik Soya eller kulør til madlavning, og heller ikke her kan man se forskel i forhold til det noget ældre loft.
Jo, nogle! prof. kan virkeligt deres job, og så er det en fryd og med erkendelse at se dem arbejde og man forstår, hvad års erfaring betyder.
Nå, dette er en amatørside, så held og lykke med foretagenet.

Mvh. JørgenE

Mvh. JørgenE
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også