Toyota Corolla Olieforbrug!!

Nu har jeg lige læst om Peugot med højt olieforbrug. Vi har det samme problem - for 4-5 måneder siden købte vi en Toyota Corolla og havde store forventninger, da vi længe har tænkt på en Toyota. Vi har nok været noget uheldige med købet, men hvad er det man siger om billigt og godt!! Nå problemet er den,at den bruger MEGET olie. Jeg var bange for, der skulle en anden motor til, men der er altså andre muligheder?? Gummilister o lign. Er der andre bud på, hvad der kan være i vejen ?

Mvh

Vibeke
Nu har jeg lige læst om Peugot med højt... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis reparationen "kun" består i udskiftning af pakninger er der vel ikke den store forskel i prisen? Det er værre, hvis det er motoren, der står for tur!
Jeg ved denne tråd er møggammel, men jeg håber der er nogen der er kyndige der ser den alligevel.

Jeg har nemlig nøjagtigt samme problem med min Toyota Corolla fra '91 (kørt 201.000 km). Den sluger 2 L olie 10/40 på 6-700 km. Jeg har købt den brugt hos en forhandler, men hans mekaniker har heller ingen forklaring. Der er blevet tjekket for olietyve og remme og dimser og tank osv osv. Han kan ingen forklaring finde heller.

Da jeg læste tråden blev jeg glad over, at jeg ikke var ene om dette problem, men humøret faldt desværre straks igen - da jeg ikke syntes, at der egentlig var nogen løsning på problemet.
Er jeg simpelthen ude i at bede forhandleren om at finde en ny (brugt) motor til mig? Jeg vil jo helst undgå det, da jeg ikke kan være sikker på den nye (brugte) motor ang. tidligere brug osv og så ER det jo nu en gang bedst at beholde den motor i bilen som den er "født" med (har jeg ladet mig fortælle...)

Jeg beder så INDTRÆNGENDE om hjælp, hvis der er nogen der kender til problemet. Og jeg hælder altså ikke "bare" et vidundermiddel i - jeg vil gerne kende den egentlige årsag - hvis den findes smile

Tak fra Dutseluts
ja du burde nok have startet et nyt indlæg
men jeg går udfra at det er en1,3 xli 2E-E 12 ventilet så er det et voldtsomt
olie forbrug hvis det ikke lige fremt løber ud på pladsen hvor du holder
noget tyder på at den har været voldtsomt varm(de biler havde en meger svag køler)
PUNKT 1 udstødningen burde være rust rød inde i røret hvis den kører rigtigt
punkt 2 hvis det er sort af tør sod lambdasonde def
punkt 3 hvis den er sort olie holdig spiser motoren olie (har været varm)
[Indlæg slettet]

Med venlig hilsen
ktm

 

Citat fra eksmek

ja du burde nok have startet et nyt indlæg
men jeg går udfra at det er en1,3 xli 2E-E 12 ventilet så er det et voldtsomt
olie forbrug hvis det ikke lige fremt løber ud på pladsen hvor du holder
noget tyder på at den har været voldtsomt varm(de biler havde en meger svag køler)
PUNKT 1 udstødningen burde være rust rød inde i røret hvis den kører rigtigt
punkt 2 hvis det er sort af tør sod lambdasonde def - hvad betyder det?
punkt 3 hvis den er sort olie holdig spiser motoren olie (har været varm)

Hej

Det er korrekt at det er en 1,3 xli, resten kender jeg desværre ikke til (der fulgte ikke en kørebog med i købet, desværre). Det løber ikke ud og det er da umiddelbart en god forklaring at køleren måske er svag. Dog kender jeg bare ikke andre (og jeg kender en del der har samme type bil), der har haft lignende problem. Højt olieforbrug i forhold til andre biler - jo, men slet ikke i den størrelses orden...
Og den drypper ikke og den er umiddelbart heller voldsomt røgproducerende (en mørk røg ville jo ellers være et godt kendetegn).
Nå jeg tjekker den liste endnu en gang og ser om det hjælper :p
Tak for svar trods den gaaaamle tråd
-Dutseluts
Citat fra ktm

I stedet for at ofre penge på en anden slidt motor, kunne man ofre en gang stempelringe og "olietyve" på den.

Hej KTM

Tak for dit besyv, men jeg vil bede dig læse mit indlæg igen og denne læse det færdigt :p
Olietyve m.m. ER blevet tjekket og der er skiftet hvor der skiftes kan af ringe osv.
Jeg hører gerne flere forslag biggrin
-Dutseluts
der sider en pcv ventil på ventildækslert i en gummi bøsning med en slange over til manifoldet hvis du drejer den op af dækslet og tager slangen af så skal den være tæt når du suger iden men der skal kunne blæses igennem fra olie siden og man skal kunne høre klappen i den hvis du ryster den hvis den er stoppet kører motoren med over tryk i krumtaphuset og olien der smører stemplet løber ikke til bage til sumpen
pcv ventilen er positis crankhus ventilation
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis