Terrassebrædder

Hej alle. biggrin
Min træterrasse er blevet næsten helt sort. Jeg tror det meste skyldes div. rensemidler den har fået gennem mange år. Er der nogen der ved om det muligt at få træets farve tilbage eller er der kun den heldækkende maling der kan rede den. :shock: Vedlagte billed vise en stump brædt fra den samme terrasse. Det er bare ikke blevet renset og har ligget undet halvtag. Bjørn biggrin
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad er den renset med? hvad træsort er det? er det trykimprægneret? Er det behandlet på nogen måde inden ibrugtagning (olie, træbeskyttelse o.lign.)?

Umiddelbart ville jeg foreslå træ-rens, men hvis det er forsøgt med sortfarvning til følge så er det jo nok ikke vejen frem.

Ellers kunne man jo slibe det ned, evt med en gulvslibemaskine.

Mvh
TS
Det er alm. trykimp. brædder der kun en gang i deres 10 årige liv er blevet behandlet med farveløs olie. Den er blevet renset med højttryksrenser hvert forår og forskellige typer trærens. Jeg er nok nødt til at male. :x Det ser næsten ud som om at den er gennemfarvet. sad
Men hvad f..... det er jo forår og solen skinner. biggrin biggrin biggrin
Bjørn
Jeg tror desværre din terrasse er "brændt af" af UV lys. Hvis ikke træet for en beskyttelse med pigment, nedbrydes træet - har set lignende resultater på et par vestjydske sommerhuse. Farven skyldes muligvis kombinationen af olie og varme???
Hvis jeg ikke tager meget fejl, er overfladen ret porøs? I så fald i gang med sliberen ned til nogenlunde frisk træ - herefter må malermesteren råde.........

Mvh.

Jan R.
Jan R. du har nok ret. sad Brædderne er skruet på, og der er rigtig mange skruer. :x Terrassen måler 3x6x9 m i vinkel omkring huset. Hvis jeg sliber skal jeg alligevel skal ha fat i skruemaskinen til undersænkning af skruer, så jeg tror jeg vil undersøge om ikke det kan betale sig at lægge nye brædder. Samtidig kan jeg rette op på fundamentet der har sat sig en smule. Tak for rådene. biggrin Bjørn
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også