Anbefaling af symaskine ?

Jeg har i mange år haft en Elna fra ca. 1950, men må nu med vemod finde en afløser. Jeg har brug for zig-zag og knaphuller men hverken broderi med Mickey Mouse eller quiltning af sengetæpper. Mon der skulle være nogen der kan anbefale mig en symaskine der er driftsikker, rimelig i pris og ikke kræver læsning af 250 siders manual ?

På forhånd tak.

Mvh

Jacqueline
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Min kone købte en Pfaff i Flensborg med dansk manual til halv dansk pris. Kan anbefales

mvh Anders
Nu har jeg så "investeret" i en ny symaskine.

Det er en Major IV som Kvickly har på tilbud pt. til 799,- ! Hvor driftsikker eller holdbar den er, kan jeg selvfølgelig ikke sige, men manualen er læst på 10 min og den kan det mest basale - lige det jeg har brug for. Fik den lige prøvet igår og den er virkelig nem at bruge og særdeles lydsvag i forhold til min gamle Elna fra '50-erne. Så nu glæder jeg mig til at komme igang med nye hynder til sofa og gyngestol, nye gardiner og sommerdress til min lille pige.
De gamle støbejernsmaskiner, som Pfaff fra 50'erne, får du en maskine der dels er til til at forstå, og som kan ordnes hvis man kender kender en god "maskinmand"

Jeg har arvet min, og vil aldrig skifte den ud.

Green

sad sad sad

Er der mon nogen der kan hjælpe mig med en manual til Pfaff 1212 symaskine?

Jeg har prøvet at lede på nettet, men jeg tror desværre, at maskinen er for gammel til, at det vil lykkes for mig.

Venlig hilsen
ela
Annonce
Citat fra Jacqueline

Nu har jeg så "investeret" i en ny symaskine.

Det er en Major IV som Kvickly har på tilbud pt. til 799,- ! Hvor driftsikker eller holdbar den er, kan jeg selvfølgelig ikke sige, men manualen er læst på 10 min og den kan det mest basale - lige det jeg har brug for. Fik den lige prøvet igår og den er virkelig nem at bruge og særdeles lydsvag i forhold til min gamle Elna fra '50-erne. Så nu glæder jeg mig til at komme igang med nye hynder til sofa og gyngestol, nye gardiner og sommerdress til min lille pige.


Jeg håber at den kan holde til dit brug, men en enkel metode til afprøvning !
4 Lag Kraftig Denim, en 100 nål og så bare trampen i bund. Klare den det i 5 minutter skal den nok holde til lidt husmoder syning.

V.h. Håndværkeren


Er der mon nogen, der kan hjælpe mig med en manual til Pfaff 1212 symaskine?

Jeg har søgt på nettet, men da jeg ved, at symaskinen absolut ikke er "hel ny" eller rettere sagt, hvornår symaskinen er fra, vil jeg desværre nok ikke kunne finde manualen der.


Venlig hilsen
ela
Hej WinstonSmith

Tak for dit svar. Jeg har været inde på den side du oplyste om vedrørende manualen, men da jeg hører til den lidt ældre generation, er mit engelsk absolut ikke så godt, at jeg kan læse en manual på engelsk (det tror jeg denne er), hvilket er en skam. Så jeg søger stadig efter en "dansk manual".

Endnu en gang tak til dig

Venlig hilsen
ela
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis