Støbe gulv med det rette fald i badeværelse?

Hejsa
Jeg overvejer at lave nyt badeværelse i mit sommerhus. Det er et rum på 1.93mx1.44m. Der skal flyttes et afløb for at give plads til et godt brusehjørne (det lader vi selvfølgelig en proff. om). Det betyder at gulvet skal støbes om (der skal også lægges elektrisk gulvvarme i). Det gamle gulv skal hakkes op og det nye skal lægges ovenpå). Mit spørgsmål er nu: Hvor finder jeg hjælp til (nettet, bøger, osv...) hvordan vi selv støber gulvet (med den rette hældning de rette steder og hvordan det gøres i praksis). Jeg tror vi har styr at få lagt en vandtæt membran de rigtige steder.

Hilsen
Hotlips
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ind på Aalborg Portlands hjemmeside http://www.aalborg-portland.dk/, bestil eller hent "gør det lettere at gøre det selv" (PDF-fil), så er du kørende.

Mvh.

Jan R.
Hej Hotlips!

Jeg kan ikke huske produktnavnet, så spørg i byggemarkedet/VVS-butikken. Men der er kommet et nyt gulvafløb af samme tybe, som man bruger udendørs f.eks. "aquadrain" bare i rustfri udførsel. Det gør at der kun skal lægges ensidigt fald, mod afløbet. Afløbet placeres typisk mod en af vægggene.

Mvh. Birger

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
Citat fra Jan R.

Ind på Aalborg Portlands hjemmeside http://www.aalborg-portland.dk/, bestil eller hent "gør det lettere at gøre det selv" (PDF-fil), så er du kørende.

Tak, men jeg synes ikke der står noget om hvordan man støber et badeværelsesgulv. Er det bare mig der har fået "grå stær" :shock:

Hilsen
Hotlips
Et badeværelsesgulv er jo ikke anderledes end andre gulve, så prøv at kigge igen.
Hvis du tænker på hældning til afløb, så klares det ved hjælp af ledere i udkanten af "bruseområdet". Der rettes af mod afløbet.

Mvh.

Jan R.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis