Kuglegrill-hvilket mærke?

Min kæreste og jeg er så heldige at være flyttet i lejlighed med en stor altan, så nu har vi endelig mulighed for at have en grill stående.

Vi er begge komplet nybegyndere, men er dog blevet enige om, at en kuglegrill må være bedre, end de engangs grill vi kun har haft dårlige erfaringer med. Derfor skal vi nu have en rigtig grill.

Så langt så godt, men hvilken skal vi vælge?

Jeg er klar over at en Weber til 1000,- kr. er af bedre kvalitet og ikke ruster så nemt som en tilbudsgrill til 100,- kr, men er der mon den store forskel på om den billige er ligeså god at grille på?

Holdbarheden spiller ikke så stor rolle, for vi er ikke sikre på om vi får den brugt særligt meget, og om vi kan have den med os, hvis vi skal flytte igen.
Hovedsagen er at nybegyndere skal kunne grille en pølse og en god bøf på den.

Er der mon nogen der har nogen erfaringer de vil dele med os?

Andre gode råd mht kul-type og lign. er også meget velkomne biggrin

Med udsigt til en grill god sommer

Pips

Marshmellows til folket
.......og en extra til mig :-)
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Pips

Jeg har haft en efterligning af en Weber, og den kan faktiskt godt fungere, men matrialet er noget tyndere og grillen er dårligere udført, det største problem med denne efterligning til nogle få hundrede kroner, var at askeskuffen ikke er monteret med en holdbar andordning, så efter kort tid, var det ikke være muligt at holde askeskuffen ordentlig på plads.

Hilsen

Vinterman
Har netop været i samme situation med kæresten, og vi endte med en kuglegrill til 99 kr i Jysk.
Har endnu kun fået den brugt én gang - og der virkede den udemærket.
Husk at både ventilen i top/bund skal være helt åbne under grillningen.

Der har vist være en test i Rabatten/Tænk&Test/andet forbrugerprogram med Webergril mod efterligningen. Konklusionen var de grillede lige så godt - men selvfølgelig holdt weberen længst - men på den anden side kunne man jo få en ny grill hvert år de næste 10 år for samme pris som for én Weber!
Køb en grillstarter til 49 kr - det skulle gøre det meget nemmere at få tændt ordentligt op! (Alfa og Omega!) Jeg var i hvert fald meget i tvivl med vores tændvæske.

Go´ fornøjelse - Mvh. Andreas Kaup.
Prøv at checke den grill Aldi har på tilbud i denne uge. Det er ikke en kugle, men med låg, og så er den lavet i rustfrit stål. Den koster under det halve af en Weber, og taget mindre plads op end en kugle - især på en altan.

mvh
lars
Hej,

Jeg er i den situation at jeg har både en Weber grill og to billige kuglegrill, købt hos Harald Nyborg, vist nok til omkring 175 kr/stk.

De billige bliver kun taget i brug ved større fester, hvor der skal laves meget mad.

Jeg synes helt klart at Weber grillen fungerer bedre; har bedre spjæld i bunden, hvilket giver bedre varme. Desuden er den MEGET lettere at rengøre.

Konklusionen i "rabatten" var jo også at der skulle købes en Weber, men at man kunne nøjes med en brugt, som kan findes i DBA.

Desuden synes jeg I skulle ofre det ekstra, det koster at få en med askebeholder, så slipper I for at have aske flyvende rundt på altanen!

Mvh
TS
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis