Opsætte fliser på skråvæg ?

Hejsa

Jeg er ved at indrette et tekøkken på vores førstesal. Der er skråvægge i en del af tekøkkenet - bl.a. lige der hvor kogeblusset skal være. Af hensyn til brandfare og damp, vil jeg opsætte en gibsonitplade og beklæde den med stiftmosaik (små fliser på et net) eller fliser.

Hvordan gør man det.... Jeg forestiller mig, at det må være svært at få mosaikken til at hænge faste i fliseklæberen - da den jo hænger "med hovedet nedad". Er der nogen gode fif?? Hvilken fliseklæber er god til formålet?

Forøvrigt, er der så nogen, der kan anbefale en forretning med stort udvalg i fliser og stiftmosaik i Københavnsområdet. Jeg mindes at have hørt om forretninger, der har kæmpelager af restpartier og billige priser ?

Skal der forøvrigt anvendes vådrumsgipsplader til formålet og hvordan skal den eventuelt forbehandles for at få m

Med venlig hilsen

Janus Lyngbye

PS : jeg elsker at læse denne side og synes at svarene fra de faste svarere er super.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Du kan relativt let opsætte stifter på din skåvæg. Klæberen skal trækkes jævnt ud med en tandspartel og måtten med stifter monteres. Stifterne vejer ikke ret meget i forhold til klæbe evnen i en fliseklæber.
Om det er nædvendigt eller ej ved jeg ikke men jeg vil bruge en vådrums gipsplade og jeg vil også give den en vådrumsbehandling ha en kogende gryde afgiver temmeligt meget vand... Og jeg kan forestille mig at det er svært med en emhætte på denne skråvæg

Venligst Njord

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis