Priser ved ehandel

Hej alle LDS´ere

Efterhånden havde jeg næsten fået det indtryk at alt kunne købes billigere på nettet. Faktisk nærmest halvpris for det meste.
Jeg kunne tage mig selv i ikke at tjekke prisen andre steder.
Jeg var lige ved at købe en Dewalt gering/kapsav hos www.toolworld.dk De annoncerer med at den kan købes for den nette sum af 3295 incl momsog samtidig spare hele 45%. En på overfladen rigtig god forretning. Men ak, 45% besparelse af hvad? ihvertfald ikke den vejledende udsalgspris.
Heldigvis ringede jeg til en forhandler i området, Nordjysk Beslag i Ålborg, og fik at vide at den samme sav er lagervare hos dem og den vejledende udsalgspris er 3125 incl moms!
Dels sparer jeg penge ved at købe lokalt, diverse forsendelsesgebyrer sparer jeg også og jeg behøver ikke bekymre mig om at være hjemme når pakkeposten kommer. Tilsidst er det betydeligt nemmere ved problemer at benytte garanti m.m. hvis saven ikke skal sendes med dyr fragtmand.
Moralen er: pas lidt på med ehandel, det er ikke nødvendigvis billigt selv om det påståes, ej heller på nettet.

mvh Anders
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Man kan vel fristes til at sige at det er misvisende markedsføring fra toolworld? Hvilket ikke er tilladt i forhold til dansk lovgivning.

prøv at spørg dem (for sjov) hvor de har deres vejl. pris fra?? idet at du har fået oplyst at den er mindre end deres, og at man således ikke kan spare 45%. Bare for at se hvad deres reaktion er?

/ Thomas
Hov, der står alligevel længere inde på siden at de 45% er ved en "typisk vejledende udsalgspris" Har aldrig hørt det udtryk før.''

mvh Anders
LIge netop "typisk vejledende pris" tror jeg heller ikke jeg er stødt på tidligere.

Men mange lignende formuleringer ses hele tiden Fx. "Bilka, Føtes osv" anvender ofte vendinger som :"markedspris" eller "set hos andre til: xx kr." eller "pris hos konkurenter" osv.

Eftersom de er i diverse blade der post omdeles må vi som forbrugere jo gåp ud fra at det er lovligt da politiet, eller hvem der er rette myndighed, griber ind !!!

Men ganske vildledende og ganske meget på kanten af almindelig moral...

MVH Njord
Og her er LDS jo ganske skøn, så man kan fortælle hinanden - ikk tongue

Mvh. JørgenE
Hej

Jeg har fået nedenstående mail fra Toolworld. De føler sig uretfærdigt behandlet. Det mener jeg dog ikke, at de er. Mit udgangspunkt var ikke en kritik af deres pris, den må de da selv bestemme; men deres anoncering af en besparelse på 45% i forhold til en udefinerbar typisk vejledende udsalgspris som tydeligvis ikke er reel. Toolworld har dog ret i, at samme sav var lidt billigere (husker ikke den helt nøjagtige pris) da jeg første gang så på deres side for en uge siden, og en forespørgsel gav forklaringen at disse save var udsolgt.
Efter min mening ændrer det ikke det principielle forhold som mit indlæg handler om, nemlig, at vejledende udsalgspris tilsyneladende er en størelse der ændrer sig efter for godt befindende og dermed den besparelse på x antal procent som der spares.
Toolworld er ikke medlem af dette forum og kan derfor ikke deltage i debatten. Derfor finder jeg det mest hæderligt at jeg citerer deres mail.
Det skal dog siges at jeg ikke billiger at man sender uhøfligt formulerede mails til firmaet. Hvis nogen føler anledning til det, så hold en ordentlig tone.

mvh Anders

Hej Anders,

Du har gennem et indlæg i lav-det-selv.dk kommenteret vores prisoplysninger.
Det har vi fået et par "ikke så høfligt formulerede" e-mails om.
Vi har desværre ikke mulighed for at deltage i debatten da vi ikke er medlem
af jeres forum.

Jeg er ked af at du ikke fortæller at vi var billigere indtil for 2 dage
siden, og at du havde haft en dialog med os hvor vi forklarer at vi ikke har
flere af vores kampagneparti. Det havde fået os til at stå i et lidt bedre
lys!

Prissammenligningerne har den specielle formulering for at være så neutral
som muligt. Det er ikke muligt for os at skive : 'Pris hos Harald Nyborg'
eller 'Pris hos Silvan', Bauhaus etc. En formulering af denne karakter er
det man kalder "i strid med god markedsføringsskik".
Når vi opgiver en sammenligningspris så er det enten ud fra en prisliste fra
leverandøren eller en observeret pris hos en ledende kollega i branchen.
For mærkevarerne gælder, at det typisk at det er prisliste priser. Dette
gælder også for DeWalt. Den pris vi opgiver på DW707 er derfor den
vejledende pris som DeWalt opgiver i deres varekatalog som du som kunde kan
rekvirerer.
At butikken som du har handlet hos har en anden pris er jo ok, ligesom vi
har vores pris, men det er deres egen pris og ikke den vejledende fra
producenten.

Priser er en jungle og du har gjort det rigtige i at undersøge flere
udbydere. Som sagt havde vi været billigst i sidste uge og sådan er det jo
bare.

Jeg håber dette giver dig en forklaring så du kan forstå vores
prisoplysninger bedre.
Som sagt kan vi ikke deltage i diskussionen i jeres forum, men du er
velkommen til at citere min mail.

Jeg håber du en anden gang kan finde noget hos os som du kan bruge. Priserne
er der ikke noget galt med, ud fra alt det ballade at dømme vi har fra vores
kolleger som f.eks. butikken hvor du har handlet.

Med venlig hilsen
toolworld.dk

Johan Høgh Sørensen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis