ombygning af gamle køkkenlåger

Har brug for hjælp, er ved at lave mit gamle køkken om og alt går rigtig godt, men jeg har nogle køkkenlåger som ikke går helt til kant på skabene og havde derfor tænkt mig at jeg ville udbygge dem, men er ikke hel sikker på om det kan lade sig gøre.
Har købt dyvler og snedkerlim, men er det nok.
Ingen kan vel være i tvivl om at det er en gør det selv dame, der stiller sådan et sprøgsmål.
Men jeg vil være rigtig glad hvis der kom en vejledning om hvordan jeg lige bære mig ad, inden jeg får ødelagt noget der ikke kan rettes op igen.
På forhånd tak Nina
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Nina..

Er der rigtigt forstået at du vil udvide dine låger i bredden - altså sætte en "ramme" rundt om dem?

Hvor mange cm drejer det sig om.. Jeg ville umiddelbart nøjes med trælim (det holder bedre end man lige tror) og stifter/søm, der sænkes med en dyknagle.

Mvh
/Niels
Altså nok nærmere noget med at du vil beholde hængslerne ...

Det er temmeligt meget du vil forlænge lågerne med, og du bør enten bruge de små fisk eller måske dine dyvler, eller en liste bagpå lågen i top og bund. Det sidste er det letteste og nok også den måde du er mest sikker på at lågen bliver lige på.

En anden måde er at lave helt nye låger.... Måske er det nemmere ???
Det afhænger meget af hordan de skal se ud og hvor mange osv.

En anden løsning er at måle låge størrelserne op og så kigge erfter en der handler med 2. sort og fejlproducerede låger... Skal man kun bruge relativt få kan man ofte finde noget brugbart disse steder..

MVH Njord
Det er lige mine ord Njord - 30 cm er for meget - så hellere finde nogle andre låger, for selv med dyvler eller træ på bagsiden, bliver det ikke rigtigt, men noget der ikke virker - tror jeg.

Mvh. JørgenE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis