Vi søger en kvinde/kvinder, der "kan selv"

Vi er et par journaliststuderende, der gerne vil lave et tv-indslag om kvinder der "kan selv". Et indslag, der måske kan vise, at "gør det selv-arbejde" ikke kun er mændenes domæne. Så er du kvinde, og skal du igang med et større projekt derhjemme (gerne dit første), vil vi meget gerne have lov til at kigge dig over skulderen.
Indslaget skal være færdigt i næste uge, så vi vil meget gerne høre fra dig/jer snarest!!

Mvh. Gertrud, Torben og Katrine

email eller ring på 28356127 eller 65502848

- Du/I må meget gerne bo I Odense eller omegn. Men gør du/I ikke det, så giv os et ring alligevel biggrin
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I har da vist et problem - mand/kvinde - første projekt og igang inden for en uge..... Det er vist noget vi LDS'ere går og kredser om inden vi går igang, især når det er første gang, og så med et par jounalister i hælene, jeg ville som mand være skræmt allerede fra start. Også selvom jeg havde prøvet det før - så, jeg tror ikke at ægte LDS'ere er så hurtige, som jeres indlæg skal være færdige. Det I søger er måske nærmere SOS'ere, de kan klare det på en uge :lol:

Mvh. JørgenE
Jeg er vist desværre enig med JørgenE.

Og så undrer jeg mig lidt over, hvad det er, I vil udstille med jeres TV-indslag. Jeg ville sætte stor pris på at se et indslag, hvor den dygtige "amatør" stolt viser sin kunnen frem - uanset køn.

Men et manuskript, som har "mandedomæne" som hovedtema, det appellerer vist kun kvindekamp og lattermuskler i mit hoved.

Lav-det-selv handler for mig om at lære og at skabe noget selv, som jeg gerne vil have det.

Jeg havde egentlig tænkt at holde min mening for mig selv, fordi mine ord nok er lidt barske. Men på den anden side, så brænder spørgsmålet i mig: Hvad vil I dybest set med jeres indslag?
JA for mig er der ingen tvivl om at emnet er trendy, og en lidt anderledes vinkel kan jo så meget ment vælges, altså at se på kvinder og LDS.
Hvis vi kigger på de danske TV stationer ser vi vist på samtlige kanaler forskelige bolig og/eller LDS programmer. Fællesnævneren er for mig hurtig nem TV og uden den store dybde... En masse klip mellem forskellige projekter få man er sikker på at fastholde seeren, og med klippene skabe en slags action !!!

Modsig mig gerne hvis jeg har taget fejl !!

Den eneste udsendelse der ikke helt rammer dette er vist DR friland, men tilgengæld sendes disse programmer så sent på DR2 at der nok ingen seere har...

Friland har også nogle store begrænsninger i konceptet. Altså en andelsboligforening med meget individuelle boliger... Det bliver meget svært at pris sætte en andel ved flytning osv. Havde det været ejerboliger ville markedet have justeret dette. Se fx nogle af de mest anbitiøse projekter er jo netop flyttet væk fra friland af samme grund..
Her tænker jeg specielt på det unge par med bjælke huset..

I Nørresnede findes en udstykning hvor der grundlæggende er nogle af de samme tanker om byggeriet, men her er der tale om ejerboliger...
Efter min mening et meget spændende projekt.

Og grundlæggende er mange af vi LDS'ere jo allerde langt med nole af de samme tanker.. Specielt den med at holde gælden i ave..

MVH Njord
Citat fra Journalist

Vi er et par journaliststuderende, der gerne vil lave et tv-indslag om kvinder der "kan selv". Et indslag, der måske kan vise, at "gør det selv-arbejde" ikke kun er mændenes domæne. Så er du kvinde, og skal du igang med et større projekt derhjemme (gerne dit første), vil vi meget gerne have lov til at kigge dig over skulderen.
Indslaget skal være færdigt i næste uge, så vi vil meget gerne høre fra dig/jer snarest!!

Mvh. Gertrud, Torben og Katrine

email eller ring på 28356127 eller 65502848

- Du/I må meget gerne bo I Odense eller omegn. Men gør du/I ikke det, så giv os et ring alligevel biggrin


Ok, hvis det er en satire/komedie, så stiller jeg gerne op hvis jeg må "gøre-det-selv" i en andens bolig :lol: :lol:

Nej pjat, jeg må give Jørgen og Zephirine ret - inden man går i gang bliver der hentet masser af inspiration og jeg tror det er de færreste - især kvinder - der har lyst til at blive filmet mens arbejdet står på.
Netop fordi det må have ET af to formål:

  • * At vise kvinder IKKE kan gøre det selv
    * eller vise mænd at kvinder KAN gøre det selv

Jeg synes et gør-det-selv program skal handle om at gøre det selv, ikke om hvem der gør det.
Samtidig ved de fleste også at der bliver klippet på livet løs inden et program går i luften, så risikoen for at blive udstillet som noget andet end det man er - for at passe ind i temaet - er for stor efter min mening.

Herhjemme fordeler vi opgaverne efter hvem der kan udføre den - ikke hvem der bør udføre den.

Men jeg håber da i fandt ud af noget.

Kh
Rikke

[URL="http://www.babytid.dk/Forum/index.php?act=idx"][/URL]
Herhjemme laver jeg efterhånden det meste (resten henstår i det uvisse), da gemalen grundet arbejde er på den anden side af vandet 5 dage om ugen. Så jeg keder mig ikke sammen med mine småpiger :wink:

Men hvis jeg nu havde/tog mig tiden til at se et gør-det-selv program, så ville jeg nok lade mig fange af sådan noget som:

LDS'ere fra http://www.lav-det-selv.dk/ smider "stavepladen" for en stund og samarbejder i praksis om et projekt.

Projektets forberedelse skulle naturligvis foregå i netdebatten.

Se, det kunne være sjovt - og lærerigt (synes jeg).
Annonce
Du har helt ret Zephirine, og var der lidt commersial over siden, ville jeg da også bruge en person eller to til at forsøge at arrangere noget sådant.

Men jeg tror de fleste på siden har nogle specifikke ønsker de lige skal have svar på, og så ellers har travlt med at lave noget.

Dog kunne min drøm godt være, at samle alle de mest givende/kompetente på siden til en eftermiddag sammen med andre interesserede, hvor man bare hyggede sig sammen og udvekslede erfaringer og kunne spørge, og hvor der kom ansigt på dem vi alle kender fra siden efterhånden, men da der er ligeså mange fra nord-, midt og sønderjylland som Fyn og Sjælland, vil det aldrig kunne lade sig gøre... tror jeg.

Jo, hvis vi kan tjene en masse på reklamer kunne det måske betales via siden, men jeg tvivler.

Derimod har jeg lige fra start haft fotoserier fra brugerne i tankerne, hvor man via en serie billeder fortæller og viser hvordan noget givent laves og ikke mindst hvordan, og hvor man skal passe på eller hvad man skal bruge og hvordan det bruges.

Som nævnt andet sted på LDS, har jeg lavet en fotoserie, der viser udskiftning af et toilet, hvordan det blev gjort og hvilket værktøj jeg havde behov for, ikke særligt genialt, men noget jeg selv ville have været glad for at kunne kigge på inden jeg gik igang.

Billeder er ofte mere forklarende end en masse tekst, men suppleret med teksten mener jeg ikke man kan være i tvivl om, man selv kan lave det eller skal lade være afhængig af niveauet for LDS-egenskaber.

Det er iøvrigt min erfaring inden for LDS, at når en super-amatør først via gode råd har prøvet at lave noget vedkommende ikke kunne lave efter sin egen mening, og bliver tilfreds med det, tør han/hun godt prøve noget lidt sværere og er interessen der, ender det med super-amatøren, der nu er blevet en hærdet LDS'er forklarer andre hvordan man lige laver det og det, for det er ret nemt - "se lige her...."

Desværre har vi endnu ikke mulighed for fotoserier, men det kommer - lover jeg.

Mvh. JørgenE
Øh Njord - Der er ikke meget fotoserie for LSD'ere - eller har jeg overset noget :lol:

Mvh. JørgenE
Nej ingen fotoserie...

men derimod et bæredygtigt byggeri, men under noget andre forudsætninger end dem der ligger i "friland" projektet....

Og egentligt tror jeg at vi begge er meget langt fra hvor denne "tråd" startede....

MVH Njord
JørgenE, hvis du nogensinde bestemmer dig for at arrangere noget sådant, kunne Byggecentrum i Middelfart vel egentlig være et passende sted.
Masser af materialer at kigge på (ja det er jo Lav-hus der fylder mest)
Rimelig placering på landkortet (synes jeg). biggrin

Mvh. Carsten
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis