Græskarmanden besætter måske din have...

Nu er det ikke sådan, at jeg lader mig skræmme af det ukendte :lol:

Men jeg har en lille erfaring, som måske nok er værd at kende, hvis man dyrker græskar for første gang.

Minderne om sidste års Græskarmand fra "frø til lygte" dukkede op idag, hvor de første kerner blev sået inde. I år skal vi forsøge os med hele to slags græskar - en slags til de "uhyggelige" lygter og en til kæmpegræskar.

Sommeren 2003 var dejlig varm og tør på Bornholm. Græskarplanterne stortrivedes på deres ret så store bid af køkkenhaven sammen med rødbeder, porrer og andre gode spiser og blomster. Og så tog vi på ferie i en uge...

Da vi kom hjem var køkkenhaven stort set helt dækket af græskarplanterne. Jeg fatter stadig ikke, hvordan de bar sig ad med at vokse så meget! Men øh rødbeder o.lign. blev det ikke rigtig til, for græskarrene sad langt ude på planterne, så jeg kunne ikke umiddelbart bare studse dem lidt. Men det blev dog til 5 suverænt flotte Græskarmandlygter i oktober, som småpigerne stadig snakker om.

I år får planterne helt specielle placeringer langt væk fra køkkenhaven :wink:
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Åh, sikken en sød historie, og jeg tro gerne pigerne ikke var utilfredsesmile

Mvh. JørgenE
Ingen protester overhovedet :lol:

En anden tilmeldt bruger her på siden sendte mig i eftermiddags en besked med en lille græskarhistorie på 88 og 106 kg. samt et link. Faktisk linket, som i efteråret fristede mig til at prøve kæmpegræskar i år.

http://www.xlg.dk/

Min vanvittige plan går iøvrigt ud på at dyrke kæmpegræskarrene i forhaven. Om alt går vel, får pigerne Bodilskers største Græskarmandlygt til efteråret :shock: :shock: :shock:
Det er vist på tide at bekende, at der ikke blev så meget som et eneste græskar - stort eller lille sidste år cry

Meeen så prøver vi da bare igen i år :wink: Denne gang har jeg købt de "rigtige" frø (fra førnævnte link) og 2 ud af 3 er tittet op af jorden 8)

Lørdag bliver den store dag, hvor planterne skal ud. Og så tænkte jeg :oops: at det sådan set kunne være meget sjovt at høre, om der er andre (småtossede) her, der ligesom jeg gør forsøget i år?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis