Efaringer om KN-filtre og Svedol søges.

Hejsa alle!

Er det bare reklamelir, eller kan det betale sig at bruge ovenstående produkter, enten sammen eller hver for sig?

MVH Birger

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
KN filtre - lige ud til højre. FDM har testet det med uden målbart resultat. Selv testet det (har et meget konstant kørselsmønster), overhovedet ikke målbart.
KN har også deciderede tunsæt, som skulle give en effekt - men det gør al tuning!

Swedol - ingen anelse. Min diesel har fået det to gange (hhv. v. 80.000 og 180.000) udelukkende ud fra betragtningen, at det skulle prøves - mest fordi min kærestes autoriserede værksted helt standard påfylder et tilsvarende produkt på hendes Peugeot (muligvis blot for at tjene ekstra???). Vil nok holde mere på brug af en god, fuldsyntetisk olie, f.x. en 5w-50, som egner sig glimrende til både sommer og vinter, og så holde skifteintervallerne tilpas lave.

Mvh.

Jan R.
Ligesom Jan har jeg ikke den store tiltro til KN-filtre. De vil givetvis
være effektive på nogle biler, men efter min bedste overbevisning er det rent lotteri.

Hvad angår Swedol er det nok lidt det samme. Min første bil var en Mercedes 307 med 2,4 liter dieselmotor. Den fik ved en km. stand på ca. 350000 en liter Swedol i forbindelse med et olieskift. Det havde en klar virkning idet jeg fik en meget bedre trækevne med helt kold motor, så det må ha' tætnet et eller andet..
Derimod ku' jeg absolut ingen forskel mærke da jeg nogle år senere hældte Swedol på min Fiat med benzinmotor.

Håber du er blevet klogere..

Yamsen

Mus fjærter ikke som hest, uden at røv revne...
Tak for svaret. tongue

Det drejer sig om en LT 35 Diesel der har gået 290.000 Km. Så når jeg skifter olie, prøver jeg med Svedol, og håber på dit første eksempel, og dropper ideen med KN-filter.

Mvh. Birger

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
\Jeg har King Dragon på min bil, og det er tilsvarende som KN. Der er forskellige typer filtre, der er det som passer i den originale luftfilter kasse og så er det "Bolt on kit" som er et kegle filter man sætter istedet for luftfilter kassen. Nu har jeg selv tunet lidt på biler med en masse kammerater og er medlem af en bilklub og der har vi testet en masse filtre og KN er ligesom en sports udstødning. KUN LYD intet andet. DVS, kun hvis man køber kegle filtret det andet siger ikke mere end standard. Dog slipper du for at skifte luft filter så ofte da de jo har deres garanti, men som du sikkert ved er det jo ikke det der koster. Der udover så kan man sige at mange har KN eller Lign. når de tuner biler og det er fordi "bolt on kittet" slipper mere luft igennem og her vil man jo have alt den kraft man kan få, og lidt betyning kan det have når du hiver meget effekt ud af en bil, men på en standard motor kan man ikke måle det.
Der er jo mange på 18 år der tror at hvis de sætter KN og sports potte så får de 20HK ekstra, men NEJ, det gør de ikke men det har været et ry for mange længe.
Swedol, ja det ander jeg intet om, så det svarer de andre på wink
Annonce
Hej René!

Tak for dit svar.
Jeg havde ikke selv så meget fidus til KN-filteret før, og det er ikke blevet bedre efter at jeg har sendt spørgsmålet afsted offentligt.
Så jeg dropper ideen straks.

Mvh. Birger

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
Hej.

Ang. SWEDOL:

Jeg har med held brugt, senest i en Ford Escort 1,3 8V fra 95. Det blev hældt i sammenfaldende med et olieskift!! Og motoren er blevet en hel del mere tavs! Samtidig (bilder) jeg mig selv ind, at den trækker lidt bedre.

Men jeg vil ved samme lejlighed komme med en advarsel: Put det IKKE i en bil med hydraliskeventilløftere!!! Jeg havde for en del år siden, en Mazda 626 og det blokerede for en del af dem, med en afterfølgende rep. til følge!

Vedr. KN. Det lyder godt, og hvis det kan få en til at få det bedre med at køre, ja, så er de penge da givet godt ud! 8)

Venlig hilsen

FalckManden fra Fakse, Sydsjællands smørhul.
Hejsa Falckmand!

Tak for dit svar. Og du har ret i at, hvis man selv tror det virker, så deet. :lol:
Vedr. hydrauliske ventilløftere, hvordan finder man ud om det er denne type? Jeg har ikke instruktionsbogen.

Mvh. Birger

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
hejsa
kan kun sig at ved lidt ældre biler
så hjælper det med til at gøre pakningerne mere bløde i det så de slutter mere tæt

har brugt det med erfaring et par gange under lange tur
i min 4x4 køretøj

der er jo teflon i svedol som er med til at gå i forbindelse med pakninger samt andre ting og sager i motoren

men kan kun sig det har hjulpet på mine pakninger hvad ang om den trækker beder tjaaaaaa

men fiksionen er da nedsat med lyden på en disel
hvad er swedol for noget og hvad gør det????
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis