Efaringer om KN-filtre og Svedol søges.

Hejsa alle!

Er det bare reklamelir, eller kan det betale sig at bruge ovenstående produkter, enten sammen eller hver for sig?

MVH Birger

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
Hejsa alle! Er det bare reklamelir, eller kan... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Swedol er en olie tilsat PTFE - teflon. Skulle nedsætte friktionen mellem metaldelene i motoren, have en gavnlig virkning på pakningerne (på ældre motorer), og skader i øvrigt ikke ventiler (hydrauliske eller ej), som det er påstået ovenfor.

Reklamer for skidtet viser, at en motor uden olie, men Swedol-behandlet, kan køre længe uden at brænde sammen.

Om det virker i praksis....njaeøh, måske! Problemet er, at vi ikke alle har 10 ens biler stående i garagen, så man kan lave en sandsynlig sammenligning.
Jeg har brugt det på en del biler efterhånden og konstateret, at det i hvert fald ikke skader noget videre. Og de spinder alle som en drøm til trods for ret hård kørsel og mange km.

Min konklusion - merpriser i forhold til en almindelig liter olie er begrænset, risikoen meget lav - og hvis jeg tror på det og derfor sover bedre, så er det fint.
For en god ordens skyld - der findes mange andre lignende produkter som Swedol og de er formentlig lige så ....gode?

Mvh.

Jan R.
vil det sige at swedol... er en olie man hæler på bilen som alle andre olier, men at denn måske bare har nogle bedre egenskaber som hjælper på motoren vedligholdes??? så det vil sige at jeg bare skal hæle swedol, på bilen næste gang i stedet for en anden slags olie, og så for efter tiden skal jeg bruge swedol, eller tager jeg fejl??? og skal man blande det med den anden olie eller hvordan skal det gører...
Til almindelige bilmotorer skal der - som jeg husker det - bruges en liter swedol ved et olieskifte. Du erstatter ganske enkelt en liter olie med Swedol.
Det skal kun bruges en gang pr. ca. 100.000 - men læs alt om det på brugsanvisningen.

Swedol (og lignende mærker) er en god olie tilsat et stof, der skulle have nogle positive egenskaber for motoren.
Men om det faktisk har dette.......må du selv vurdere.

Mvh.

Jan R.
Citat fra anderspn

vil det sige at swedol... er en olie man hæler på bilen som alle andre olier, men at denn måske bare har nogle bedre egenskaber som hjælper på motoren vedligholdes???


Måske! Der er nogen, der har gode erfaringer, og så er der nogen, der har dårlige. Der er dem, der mener, det er direkte ødelæggende for motoren - "hvis teflon var godt for motoren ville de store producenter putte det i deres olie", og nogen siger, det gør olien tykkere og dermed dårligere smørende.
Desuden er der muligvis noget med, at garantien bortfalder, hvis man hælder det i - det er nok til at afholde mig fra at eksperimentere på lige den konto smile
Hej
Med hensyn til Kn filtre og Swedol som jeg selv har forhandlet, kan jeg oplyse at begge produkter er ganske gode med hensyn til at tjene penge, men så er alt også sagt.
For at et filter kan slippe mere luft igennem, skal porerne være mere åbne,men derved kommer der også større forureningspartikler igennem, og for at modvirke dette skal filtret vædes med en speciel olie, summa summarum,brug et papirsfilter af anerkendt mærke,som desuden er billigere.
Med hensyn til Swedol har fabrikanten nogle gode argumenter for at bruge produktet, og papir er jo taknemmelig, MEN!!! pas på, jeg vil absolut ikke anbefale at komme det på nyere motorer pga.evt. garanti, og på ældre motorer op til et par hundrede tusinde km. har jeg ikke kunnet se eller høre nogen forbedring.
Ved samme lejlighed kan jeg fortælle forumet, at en 5/40 olie og en 5/40 olie er to forskellige ting, den ene kan være godkent af peugeot, men ikke af feks.vw og ford, så har du en nyere bil, så vær obs.på oliespecifikationen, for ved evt motorskade er det første spørgsmål "hvilken olie".
Jeg har selv 5 typer for at være nogenlunde dækket ind.
Mvh. autoole
Jeg vil lige fortælle jeg købte et kn filter til min gamle kadett b 1,1 fra 70 hvilket var et stort plus den fik øget bundtræk og 1 km længere på literen .. Jeg har ikke prøvet kn på nyere biler, men ved dog det har en holdbarhed på 1 million km så hvis man køber en ny bil man vil beholde til evig tid er pengene givet godt ud ..

Ang swedol har jegprøvet det på mange af mine fattigrøvsbiler /200000-500000km) nogle uden resultat som regel japanere og nyere, andre med godt resultat, mindre støj, mere træk.
Sidst prøvet på min gamle jetta diesel (400000km) Nu er instrumentbræddet ikke ved at hoppe ud af bilen ved koldstart og tomgang mere (vibrationer) Dem der har kørt vw diesel ved...

Håber det kan bruges
Hilsen Klaus

En venlig hilsen Klaus

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis