Tråden er låst

Solvarmeanlæg gives væk mod nedtagning

Jeg går og overvejer, om der blandt dette forums mange LDS'er,
mon er interesse for ganske gratis at erhverve et komplet solvarmeanlæg hvis man selv skal stå for nedtagningen?

Anlægget består at 8 paneler på ca. 1½ m2 pr. stk. 2 store lagertanke på omkring 1200 liter/stk. et par mindre ekspansionstanke, et par cirkulationspumper og en styring samt en masse meter rør.

Det har ikke været i drift i mindst 6 år og jeg aner ikke om det virker, endsige er tæt, men du er naturligvis velkommen til at komme og kigge på sagerne inden du beslutter om det er umagen værd.

Det er imidlertid et alt eller intet tilbud, da jeg ikke vil stå tilbage med ubrugelige stumper, hvis du eksempelvis bare smutter med lagertankene.

Lad mig høre fra dig, hvis det har din interesse.

Jeg kan evt. maile nogle billeder af skidtet.

Lars

-------------------------
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jammen det er da meget interessant.
Kan man få lov til at besigtige anlæget inden.
Jeg vil meget gerne nedtage og afhente det men jeg skal lige vide hvor i verden det befinder sig.

MVH Peter Lanng

[email protected]




Citat fra foulum

Jeg går og overvejer, om der blandt dette forums mange LDS'er,
mon er interesse for ganske gratis at erhverve et komplet solvarmeanlæg hvis man selv skal stå for nedtagningen?

Anlægget består at 8 paneler på ca. 1½ m2 pr. stk. 2 store lagertanke på omkring 1200 liter/stk. et par mindre ekspansionstanke, et par cirkulationspumper og en styring samt en masse meter rør.

Det har ikke været i drift i mindst 6 år og jeg aner ikke om det virker, endsige er tæt, men du er naturligvis velkommen til at komme og kigge på sagerne inden du beslutter om det er umagen værd.

Det er imidlertid et alt eller intet tilbud, da jeg ikke vil stå tilbage med ubrugelige stumper, hvis du eksempelvis bare smutter med lagertankene.

Lad mig høre fra dig, hvis det har din interesse.

Jeg kan evt. maile nogle billeder af skidtet.
Citat fra JørgenE

Hej Peter.

Velkommen til siden, men modsat dig har Foulum både i "navn" og sted fortalt hvor det var - bare en lille reminder om mindst at skrive i profil hvor I kommer fra.


Bortset fra at ikke alle ved hvor Foulum er, og der tilsyneladende er flere Foulum'er i danmark, så ja Foulum har skrevet "hvor han er fra" wink

/ Thomas (Foden)
Det er der vist rettet op på nu :wink:
Desuden, så har Foulum flere gange nævnt, at det ikke var den kendte Foulum med forsøgsstationen han var fra.

Mvh. Carsten
Efter anlægget nu er blevet undersøgt af 2 måske-interessede og begge gange dømt "ude", pga. tæring i 5 ud af de 8 paneler, er der næppe "forretning" for dig i at bruge mindst 1 dag på at afmontere anlægget.

Hører du imidlertid til de få af os med for meget tid, er du naturligvis altid velkommen til at hente skidtet biggrin

Lars

-------------------------
Hej Foulum.

Det er da kontante forbrugeroplysninger - flot!

Mvh. JørgenE
Det mangler da bare. Jeg er jo ikke ude på at fuppe folk til at gøre mit arbejde og de så står tilbage med noget ubrugeligt lort.

For nogle år siden, da jeg boede i Køge, havde jeg en del knækfliser i overskud og bortgav disse til selfhentning, såfremt alle de halve også blev fjernet. Men ak, ham som hentede fliserne, lod alle de værdiløse stumper ligge tilbage, for bare at køre hjem med et masse gode knækfliser, blot fordi jeg ikke lige kontrollerede at han opfyldte sin del af aftalen.

Ikke fordi der er nogen sammenhæng til solvarmeanlægget, men mht. bortgivning skal det være en "Win - Win" situation når modtageren gør giveren en tjeneste, og solvarmeanlæggets tilstand taget i betragtning, er det næppe tilfældet mere.

Så hvis DU som snød mig dengang for 10 år siden læser dette: skam dig.

Til alle i andre; god arbejdslyst.

Lars

-------------------------
Citat fra foulum

Det mangler da bare. Jeg er jo ikke ude på at fuppe folk til at gøre mit arbejde og de så står tilbage med noget ubrugeligt lort.

For nogle år siden, da jeg boede i Køge, havde jeg en del knækfliser i overskud og bortgav disse til selfhentning, såfremt alle de halve også blev fjernet. Men ak, ham som hentede fliserne, lod alle de værdiløse stumper ligge tilbage, for bare at køre hjem med et masse gode knækfliser, blot fordi jeg ikke lige kontrollerede at han opfyldte sin del af aftalen.

Ikke fordi der er nogen sammenhæng til solvarmeanlægget, men mht. bortgivning skal det være en "Win - Win" situation når modtageren gør giveren en tjeneste, og solvarmeanlæggets tilstand taget i betragtning, er det næppe tilfældet mere.

Så hvis DU som snød mig dengang for 10 år siden læser dette: skam dig.

Til alle i andre; god arbejdslyst.






hvis du kommer af med anlægget skal du lige tjekke med det forsikrings mæssige hvis ham der piller det ned kommer til skade eller ødelægger dit tag eller endnu værre skade sker på dit hus .
Hvis du ikke boede saa langt vaek, ville jeg med glaede hente dine solfangere :lol:
Selv om de er taerede, har de vel en ramme og glas, hvis man saa indsaetter nye solfangerstrips eller manifoldroer som faas fra http://www.varmtvandfrasolen.dk/Produkter/produkter.htm saa har man nogle fantastisk billigee solfangere uden taeringsproblemer

Karsten
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis