peugeot 106 olieforbrug

jeg har en kammerat der har en peugeot 106. Der står i instruktionsbogen at den bruger 0,5 liter olie pr 1000 kilometer. Kan det virkelig være rigtigt???
Ps den bruger olie

mvh Jancar
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvilket motorstørrelse - vores 106 1,1 60 hk med 50.000 på bagen bruger ikke noget målbart. Det gjorde den forrige ej heller.

Alt over 1 liter/5000 er i min verden for meget, med mindre der er tale om konstant korte ture.

Mvh.

Jan R.
Ja det nævnte olieforbrug kan sagtens passe på en fransk bil...

De fik nogle "problemer med netop de´res olieforbrug, og så vidt jeg er informeret besluttede de at bruge hovsa-løsningen og sige til kunderne at det var normalt...

Det er dog ikke alle deres biler der lider under det selv om det måtte stå i håndbogen...

MVH
Jakob

Hør, hvad fanden er den knap til?
Dut Dut Dut Dut Dut......
Jeg tror du tænker på problemerne med PSA-koncernens 1,8- motor i 90'erne.
Og her var Citroens reaktion ganske rigtigt ca. som du beskriver, mens Peugeot skiftede stemplerne pr kulance på de pågældende motorer.

Derudover kan vi vist godt begrave de gamle fordomme om "franske biler".

Hvis man ulejliger sig med at granske konstruktionen, ser man, at den såmænd ikke afviger meget fra andre "Nationale" biler.

I vore dage fremstilles stumperne jo på kryds og tværs ud over Europa.

Men hvis man har problemer med et lidt for højt olieforbrug, som jeg tidligere havde på min japanske bil, hvilket ikke gør japanske biler dårlige generelt, er det ofte fordi gummitætningsringene på ventilstammerne (olietyvene) efterhånden bliver hårde, uanset nationalitet.
Disse kan skiftes uden afmontering af topstykket.

Hans

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Hej
Med det olieforbrug for du da et problem, når bilen skal til syn på et tidspunkt. :o

Med venlig hilsen

Søren
Hvorfor det?

Den er foresten synet for ca 4-5 månder siden da min kammerat købte bilen.

Mvh Jancar
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis