Ladelampe lyser

Ladelampen lyser konstant.
Kan godt starte. Skal dog ikke gøre 2-3 forsøg for så "dør" den.
jeg synes Vinduesviskerne kører langsommere end normalt.
Selvom jeg slukker alt lys osv lyser ladelampen stadigvæk.

er det generatoren?
Fik nyt batteri for 2 1/2 år siden.

Mvh Jancar
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv lige at give generatoren nogle lette slag med en hammer. Hvis kullene er slidt næsten helt ned, kan de stille sig skrå og når så ikke helt ned. Hammerslaget ryster dem kortvarigt på plads - du kan ikke undgå at høre forskellen på motoren.

Løsningen er at skifte kullene - er du fingernem (og har den rigtige bil/generator), kan det ske på 10 min.

Mvh.

Jan R.
Og er du ikke fingernem og har en vanskelig generator så får du sved på panden :lol:

Har set vores lærling stå og glo på en generator i laaaaang tid fordi han havde skilt noget af han ikke vidste en skid om. Et lille sidespring, men sjovt så det ud biggrin

Skruer du selv generatoren af og kører til det rigtige værksted så tager de ikke mange håndører for at skifte kul..

MVH
Jakob

Hør, hvad fanden er den knap til?
Dut Dut Dut Dut Dut......
Bilen "døde i dag". Så den røg til mekaniker. Generatoren sidder et temmelig besværligt sted hvis du ikke har adgang til lift osv, så gad ikke at bøvle med det. Mekanikeren (superhurtigt, billig og lidt en fynsk hustler) sagde som jer at det enten er kullene, eller hvis dioden er røget skal generatoren byttes. Han har gode ophuggerkontakter.
Tak for indlæggene
Jancar
Skulle lige til at skrive det med diodebroen.
Det kan også være den. De kan købes i løs vægt hos autoelektrikkeren.

Men der skal noget at en motherfucker loddejern til at skifte den.

Man kan måle sig frem til defekten hvis man ved lidt om diodespændingsfald, og har et diagram over sådan en bro.

Sikkert ikke et indlæg til spørger, men det kan jo være interessant for andre der bruger søge funktionen.

I øvrigt hvis en af dioderne er kortsluttet og ikke afbrudt kan det aflade batteriet på ca. 24 timer.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Køb ALDRIG en Renault 19. Jeg har simpelthen haft så meget bøvl med det lort...
Nå men det var generatoren. Og sådan en skulle jo være lige til at skifte. Men de kære franskmænd har været så flinke at placerer den på bagsiden af motoren!! Så er den jo ret svær at komme til, men oppe på en lift og ind under bilen, så blev den da løsnet. Men kunne den så komme ud??!!! Nej! Den er jo konstrueret så den er så dejlig stor og uhandig at trækaksel m.m. skal fjernes for at få skidtet ud. FLOT REnault!
Den blev så testet, og kul og det hele (kan ikke huske navnet på den anden del) var totalt slidt. Der var ikke noget at gøre,- der skulle en ny til.
Må så bare vente på regningen........ suk.
Jancar
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis