Kantsten ved græsplæne

Hejsa,

Vi har i vores have plan om at lægge herregårdssten mellem bed og græsplæne, og herefter fylde bedene op med træflids eller granitskærver. Jeg er lidt i tvivl om, hvorledes jeg griber dette rigtigst an.

Hvilken fremgangsmåde bør jeg vælge?

Jeg er aldeles nybegynder, så svar gerne meget detaljeret :wink:

Jeg har i øvrigt hørt, at man bør anvende tørcement - er det nødvendigt / korrekt? I givet fald, hvad gør jeg så smartest?

På forhånd tak smile

Sommerhusejer fra Sønderjylland

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Sønderjyde

Jeg har gjort det som du gerne vil og er MEGET tilfreds med resultatet !!!

Jeg har lagt ganske alm nybrosten rundt langs græskanten og har fyldt alle bede med barkflis. Årsagen til at jeg har benyttet barkflis er, at det ikke forgår så let og at det er (efter min smag) meget kønnere end alm træflis.

Jeg ved ikke hvem der er leverandør i Sønderjylland, men Kold's barkflis leverer vist over hele landet. Jeg kan KRAFTIGT anbefale barkflis frem for alm træflis.

Jeg har ikke brugt tørbeton til mine kantfliser, men har langt dem i alm grus hvor der er blandet lidt ler i ... jeg ved ikke om det er det som hedder 06 grus, men det skal være det som der er ler i, så sætter det sig bedre.

Jeg har desuden lavet en kant rundt og alle bede ... hele vejen rundt langs græsplænen ... så har jeg en kant til at køre på med plæneklipperen og er fri for at stikke græskanterne af med en spade. Dejligt vedligeholdelsesfrit ... :lol:

Håber du kan bruge svaret ...

/WMFLLIN
Hej wmfllin,

Tak for svaret biggrin

Sommerhusejer fra Sønderjylland

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis