Ludbehandlede profilbrædder

Er der nogen der har erfaring af maling med fabriksbehandlede profilbrædder.
Jeg har fået opsat ludbehandlede brædder op i udhængene som jeg vil male hvide. Jeg valgte de ludbehandlede idet jeg mente at de var nemmere at male idet ludbehandlingen vil virke som grunder. Jeg undersøgte desværre ikke sagen særligt grundigt idet det blev udført af en lokal tømrer. Nu hører jeg at de godt nok er ludbehandlet men også voksbehandlet. Ved nogen om de umiddelbart kan males eller ligger der et større arbejde forude for at fjerne voksen. sad
Bjørn :?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den med voksen ved jeg ikke lige noget om...

Men til andre der over vejer den slagt vil jeg anbefale at male brædderne inden de sættes op... Entel som LDS eller færdig malede fra fabrik..

Bare et lille råd.

MVH Njord
Hej

Afvask i trærens og varmt vand.
De skal grundes før du maler.
Lud er ikke, på nogen måde en grundbehandling, det eneste det gør, er at stoppe træets gulningsproces.

Colormann
Må lige have et spørgsmål med her. Vil montere tilsvarende som loft i carporten. Vil lude (alm . lud) og oliere. Er det ikke rigelig beskyttelse???

Mvh.

Jan R.
Jeg ved det ikke er en grundbehandling, men brædderne er jo "nærmere" hvid en hvis de var ubehandlede. Det med maling inden opsætning er ikke nemt at koordinerer med et sjak tømrerer der bare skal derudad. :evil: Jeg lader dem muligvis være, jeg syntes bare ikke at hvidt og ludbehandlet står så godt til hinanden. Jeg vil have hvid stern og vindskede smile Til Colormann, jeg er færdig med at smøre huset 1. gang. Farven passer perfekt. biggrin Brugte lidt over 20 liter. Nu har jeg efterhånden været "på" et par gange vedr. mit sommerhus, så her er et billede af "vidunderet" MVH. Bjørn biggrin biggrin biggrin
Annonce
Hej Bjørn

Ser rigtigt godt ud

Colormann
Hej Bjørn..

Lad os lige se lidt flere billeder ..
gerne hele vejen rundt..

Huset er jo ret kønt...

MVH Njord
OK er på vej, jeg skal aligevel ha afprøvet mit nye Kodak digitalkamera. Forresten et kanon kamera 3,1. til "kun" 1495.-
Jeg løber. biggrin
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også