Ahhh endelig. Men ???

Ahhh endelig. Men ???

Har endelig fået min båd i vandet ( Motorbåd, 15 HK Diesel) , men jeg syntes den oser lidt rigeligt, godt nok hvid røg, men er der nogen der ved hvad det kan skyles. Ved godt at det er et svært spørgsmål sådan lige at besvare, men håber alligevel at der er en venlig person der kan svare på mit spørgsmål :?

Mvh Bumpa

Mvh Bumpa
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hm - hvid røg plejer at være vand, mens blå røg er brændstof.

Kan det mon være kondens, hvis den har stået stille hele vinteren, eller lidt vand i olien?

Mvh. JørgenE
Ja den har godt nok stået stille hele vinteren, så måske er det bare bare vand i olien, ved det ikke helt :? men skal man være nervøs når det er hvid røg eller hvad???

Mvh Bumpa

Mvh Bumpa
hejsa

jeg tror bare du lige skal lade den få varmen nogle timer så skal det nok forsvinde igen.......men hvid røg er = vand....sort røg=dårlig forbrænding af brændstof....overbelastning...for lidt luft...og sådan.....blå røg=smørolie i forbræding.....grå røg=uforbrændt dissel......

så blå røg er ikke brændstof men smøreolie i forbrændingen.......bare lige for at rette det......
hejsa

jeg tror bare du lige skal lade den få varmen nogle timer så skal det nok forsvinde igen.......men hvid røg er = vand....sort røg=dårlig forbrænding af brændstof....overbelastning...for lidt luft...og sådan.....blå røg=smørolie i forbræding.....grå røg=uforbrændt dissel......

så blå røg er ikke brændstof men smøreolie i forbrændingen.......bare lige for at rette det......
Du skal tømme brændstoftanken helt og fylde nyt brændstof på. Brug ikke noget af det gamle. Det samme gælder motorolien. Husk at kun en tåbe frygter ikke havet. Der er stor forskel på at få motorstop på vejen og på vandet. Regn altid med at det der kan gå galt, går galt når man sejler. :x
Hilsen fra en der har sejlet i mange år med både sejl og motor. biggrin
Bjørn
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis