paint4all.dk

Hej

Er der nogen her på sitet der har erfaringer med produkter fra www.paint4all.dk ?

mvh
Lambert

Mvh
Polite
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ikke endnu, men jeg har lige bestilt en ordentlig baljefuld maling, gulvolie osv.

Min kone er chefmaler her på matriklen og hun vil ikke male med maling af dårlig kvalitet, så jeg blev pålagt at forhøre mig hos paint4all før bestilling. De oplyser, at deres Botex 5 svarer til Flüggers Flutex 5, men som du kan se på hjemmesiden, betaler du blot kr. 200.- for hele 10 liter.

Vi har taget chancen og har bestilt 50 liter samt gulvolie med hvid pigment (som også koster under det halve her) og panelmaling.

Du/I hører nærmere når chefmaleren udtaler sig om produktet efter modtagelse.

Lars

-------------------------
Da der ikke umiddelbart var nogen respons tog jeg også chancen og bestilte en spand maling, microdispers og skibslak... Har dog ikke fået noget smurt på endnu, men jeg vender også selv tilbage når jeg har arbejdet med det.

Microdispers koster kun 212 kr for ti liter og det ligner meget den dunk der sælges med en anden etiket for ca. 700 kr andre steder.

/Lambert

Mvh
Polite
Som lovet er her en tilbagemelding.

Den stedlige chefmaler har nu været i gang med malingen fra www.paint4all.dk og en øjeblikkelig stemningsrapport tyder på, at det brede smil er fremme.

Ja - "Den er god - rigtig god" udtaler hun efterfølgende.

Indtil videre har hun dog kun brugt vævgrunderen og den råhvide vægmaling (Botex 5) og de har begge bestået med glans, så mon ikke panelmalingen og gulvolien giver samme tilfredsstillende resultat?

Konklusion: Et godt køb da Botex 5 eksempelvis koster mindre end 1/3 af Flüggers tilsvarende produkt Flutex 5.

Lars

-------------------------
Sjovt sammenfald eller bare en tilfældighed, Botex 5 - Flutex 5. Det kan jo også være for at få folk til at tro det er det samme. Sådanne (næsten) navne sammefald er før set i reklamebranchen. Jeg ved med sikkerhed at den maling som Bilka forhandler der hedder Color og den maling som bl.a. Colormann forhandler ved navn Unik (Yuniks) kommer direkte fra Fluggers fabrik. Og der er vel ingen, i diise rationaliserings tider der tror på at de bruger forskellige opskrifter. Så bare klø på, der er kolosale summer at spare. biggrin Er der nogen der har en seriøst bud på hvad kostprisen er på 1 liter maling! Nej - jeg tror jeg har det bedst med ikke at vide det. :?
Bjørn
Jeg har prøvet 2½ l hvid vandbaseret panelmaling til 138,- rigtig god kvalitet.
NB! det kan ikke udelukkes at produkterne botex og flutex er det samme produkt. Flügger og paint4all ligger i Kolding blot 50 m fra hinanden og jeg kunne ikke umiddelbart se et produktionsapparat hos paint4all.

Erik
Annonce
Prøv at se på spanden. Kommer malingen fra en adresse på Islevdalsvej i Rødovre er det næsten sikkert at Flugger står bag. De to produkter jeg nævnte skjuler de ikke hvor malingen er fremstillet.
Bjørn
Hej.

Jeg ved at prisen på en billig loftmaling koster i råvarer 3-7 kr l. Og en kvalitetetsmaling til vægge glans 10 koster 10-20 kr pr l.

Dertil kommer produktionsomkostninger, det er meget tids og energikrævende at producere maling.

Det kræver også megen tid at udvikle en maling, fra ½ år og opad. Tænk på at produktet skal prøves på alle mulige måder.

Hvem gider for eksempel at have en facade, der falmer efter ½ år, eller en maling der krakkelerer på væggene eller loftet.

Måske er jeg farvet efter at have udviklet lakker og vægmalinger i 5 år men jeg vil altid vælge kvalitets produkter frem for billige produkter idet jeg ved hvilke krav der bliver stillet til udvikling af produkterne hos producenterne. Og arbejdet med at sætte det op er jo det samme.

Og et sidste råd, GØR SOM DER STÅR PÅ VEJLEDNINGERNE. Det er gennemtestet.

My der selv skal ud og bruge bunkevis af penge på maling i morgen.
Hej My,

Jeg giver dig helt ret - der forskes meget. MEN der er også mange liter maling at fordele udviklingsomkostningerne på, ligesom der altså findes glimrende malinger, der er udviklet for 20-30 år siden (og linoliemaling og trætjære er da vist fra før Gorms tid (den gamle, ikke tv-trolden)). Produktionstiden er muligvis lang - men i og med det er procesindustri, er lønomkostningerne relativ lave.

Det store spørgsmål er, om f.x. Flügger og Gori ændrer på formlerne, når de producerer deres "OEM-produkter", bruger en gammel formel eller vitterligt bare hælder farvet vand på dåse.....
Personligt kan jeg fint nøjes med "sidste års model" (altså når vi snakker maling) - problemet er blot at finde den smile - og det er jo netop, hvad dette forum hjælper med.

PS - Tak for hintet om Yunik, Bjørn - første side er malet og det ligner en million.

Mvh.

Jan R.
Jeg har netop bestilt 10L Flutex 5 for 499,- hos den lokale malermester. Og så kommer han og smider det ind i garagen.

Det er også en mulighed at kopiere.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også