Nyt forhjuls leje?

Hej

Min polo 1,3 fra 1995 med 145,000 km på bagen har en skurrende mislyd fra hø forhjul når jeg drejer kraftigt mod venstre. Lyden kommer når jeg kører ned af en stejl rampe, som svinger kraftigt mod venstre, i et pakeringshus. hvis jeg kører i en rundkørsel skal jeg dreje meget hårdt for at fremkalde lyden. Har set efter om der er noget der kan rage imod og ikke fundet noget. Tror I at det er forhjulslejet? Hvordan kommer jeg det nærmere?

mvh Anders
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Nej jeg tror det er kardantrækket til forhjulet der er slidt. smile

Med venlig hilsen

Søren
Hej
Det vil jeg ikke tro, hvis du ikke køre for længe med det, men det kan med tiden ødelægge andre transmisionsdele og er heller ikke godt for gearkassen.
Jeg vil få det lavet ret hurtig hvis det var mig, pga. af evt. følgeskader

Med venlig hilsen

Søren
Helt enig, men skulle det være et forhjulsleje - så er det farligt, for et defekt leje bliver ofte varmt og kan sætte sig og dermed låse totalt for hjulet (har prøvet det, i mine unge dage), og så er du pludselig ovre i den modsatte vejbane inden du kan nå at reagere, så er der tvivl så få det lige tjekket og tager kun 2 minutter - både for din og vores skyld.

Mvh. JørgenE
Hej igen

Det var ankerpladen som havde forskubbet sig en lidt, det tog 30 sekunder at bøje den lidt. Siden er mislyden holdt op.

mvh Anders
Hej

Hvis dette er tilfældet, kan det tyde på at bremseskiven, hvori forhjulslejet sidder bevæger sig lidt, og det kunne så tyde på at forhjulslejen har slør. Check og det andet forhjulsleje ved samme lejlighed. :shock:

Med venlig hilsen

Søren
Hej

Det var netop også min tanke, men alt er ok, dog er der minimalt slør i den modsatte side :o . Jeg har tænkt på om der kunne være mig selv der har skubbet lidt til ankerpladen ved skift af vinterdæk til sommerdæk? Har dog ikke lagt mærke til noget.
I øvrigt tak for de gode svar.

mvh Anders
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis