Hej alle
Jeg har været ved at udskifte min hoveddør, og jeg er nødt til at løfte den lidt op for at kunne få plads til det gulv jeg drømmer om.
Men desværre er overliggeren i vejen, så jeg vil gerne have den flyttet op. Og egentlig også få den udskiftet samtidigt, for det ser ud til den oprindelige er blevet vendt om. Den oprindelige overligger har også været savet til for at passe til den gamle dør + for at kunne få nogle "pyntemursten" rundt om yderdøren til at passe ind.
Huset har stået sådan i 64 år, og der er ingen synlige revner ved døren, så det styrter nok ikke sammen lige foreløbigt. Men jeg vil gerne have lavet det korrekt, nu hvor jeg er i gang.
Min tanke er at fjerne den eksisterende overligger (efter jeg har opsat soldater, selvfølgelig) for så at montere en ny - vendt rigtigt - helt oppe i toppen hvor den nuværende går til. Og så bagefter mure Leca-blokke ind i det mellemrum der kommer, på hver side af dørhullet, ned til eksisterende bagmur.
Med højden på 19 cm giver det mig rigeligt med plads, så det ville være perfekt.
Den nye overligger skal også være i Leca, så jeg undgår den bevæger sig meget forskelligt fra eksisterende.
Er det en korrekt måde at gøre det på? Er der noget jeg har overset eller skal være særligt opmærksom på?
(Jeg skal også have skiftet stålpinden i formuren, for den har det i hvert fald ikke godt længere)