Fundament til drivhus

Halløj halløj. :)

Jeg har været så heldig at få et drivhus i fødselsdagsgave af min kone og det skal naturligvis sættes op. Jeg vil gerne sætte den på et støbt fundament. Det skal lige sige at det skal stå på en græsplæne hvor der endnu ikke er belægning. Der er en sokkel som også følger med på drivhuset. Min kone drømme om at lægge mursten som gulv, så det skal hun da selvfølgelig have - Happy wife, happe life. :)

Jeg tænker at gøre følgende: Sætte en sokkel af lecablokke som bliver sat i 10 cm beton hvor der er x antal  cm stabilgrus under. Ovenpå lægge mursten fast som selve remmen hvorpå drivhuset så bliver skruet fast i. Lyder det overkill eller er det fint nok? Og kan lecablokke og mursten bruges i dette tilfælde?

Skal lige sige til sidst at der skal laves udeområde bagefter rundt om drivhuset. 
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tjah, jeg satte vores rektangulære drivhus på nogle punkter. Det gjorde bl.a. at regnvand klarede en del af vandforsyningen til planterne.
Det samme gælder det sekskantede hyggedrivhus hvor en vin henter alt vandet udefra.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Det er ok med lecablok i 5 cm beton, men stabilgrus under er ikke nødvendig. 
Man kan dyrke i plantekasser, men et bed i f.eks. hver side er nu bedre. En agurk plante når hurtigere op i taget ved den lidt højere plantekasse. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis