Lukke carport af i siderne

Goddag :)

Jeg vil gerne lukke min carport mere af så regn og sne ikke står ind. Men stadig have lyset.

Men jeg ved ikke om det er en dårlig ide?

Er der en som har en god, prisvenlig og nogenlunde pæn løsning der matcher carportens lidt grove udtryk.

Tak

Vh.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sæt ruder af glas der passer i målene - altså ingen sprosser i dette tilfælde.

Vælg glas i stedet for klare plader i kunststof. Sidstnævnte bliver hurtigt misfarvede og delvis matte, Prisforskellen i de rå plader er minimale.

Normalt anvendes 3mm glas, men spørg din glarmester hvad han anbefaler med dine mål på carporten. Glarmesteren skærer også glasset på mål.
Rantzau skrev den 18-07-2026 18:06:08

Sæt ruder af glas der passer i målene - altså ingen sprosser i dette tilfælde.

Vælg glas i stedet for klare plader i kunststof. Sidstnævnte bliver hurtigt misfarvede og delvis matte, Prisforskellen i de rå plader er minimale.

Normalt anvendes 3mm glas, men spørg din glarmester hvad han anbefaler med dine mål på carporten. Glarmesteren skærer også glasset på mål.

Super fint. Mange tak. 👍👍

Vh.

du kan med fordel bruge plastglas , det er nemt at arbejde med , er langt stærkere end glas og bliver ikke mat som andre kunstofplader
Nej der er ingen fordele ved plastglas i dette tilfælde. Som carporten er designet, er ruderne ikke særligt udsatte. Både akryl- og polycarbonat bliver stadig misfarvet og delvis mat meget hurtigt.

Andre plasttyper der ikke misfarves eller matteres er dyrere end glas.

Alt det har jeg fra min glarmester,
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis