Gulvafløb i bryggers

Er der andre muligheder end sådan et gulvafløb med vandlås?

Jeg har afløb fra vask og vaskemaskine. Og en enkelt fra varmtvandsbeholder.

Tænker evt at køre rødt grenrør og så vandlås istedet på de 3 ting da denne vandlås altid har lugtet dårligt. Og nu da jeg ser hvor stoppet de små grå rør var giver det god mening.

Og så lave det som de har gjort i badeværelse med den sorte fodbøjning.

Men jeg er i tvivl om man kan lave en vandlås på den fra varmvandsbeholder.

Beklager det lidt rodede opslag :) 

Vh.

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
med en fodbøjning har du ingen vandlås , så det er ikke en mulighed
har du plads til at sænke røret , vil en p-vandlås være det bedste , men den fylder en del mere
bredker skrev den 15-07-2026 11:12:59

med en fodbøjning har du ingen vandlås , så det er ikke en mulighed
har du plads til at sænke røret , vil en p-vandlås være det bedste , men den fylder en del mere

Tak for det. Altså det røde rør kan jeg kun sænke ca 3 cm. Men jeg har masser af plads nedad mod jord. 

Men det kommer nok til at knibe med p-lås?

Hvor meget mon den fylder over det røde rør. 

Vh.

Hvorfor ikke bare lave forgreninger og separate opføringer i 75mm og lave vandlåse over gulv?
P/S-vandlås indstøbt i gulv har jeg kun dårlige erfaringer med, enten tørrer de ud pga for lidt flow igennem (mens man er på ferie) eller de bremser flow for meget og så skal der lige pludselig skal renses efter låsen (bøvl).

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

BOFH skrev den 15-07-2026 12:40:45

Hvorfor ikke bare lave forgreninger og separate opføringer i 75mm og lave vandlåse over gulv?
P/S-vandlås indstøbt i gulv har jeg kun dårlige erfaringer med, enten tørrer de ud pga for lidt flow igennem (mens man er på ferie) eller de bremser flow for meget og så skal der lige pludselig skal renses efter låsen (bøvl).

/BOFH 

så er du da den eneste der har dårlige erfaringer med det

så mon ikke du har monteret dem forkert

vi bruger den tit , og de eneste der aldrig er problemer med
bredker skrev den 15-07-2026 12:55:08

så er du da den eneste der har dårlige erfaringer med det

Det er selvfølgelig en mulighed at jeg har været uheldig. 

så mon ikke du har monteret dem forkert

Er ikke kloakmand så laver ikke sådan noget selv, men jeg har mere end et par gange været den ulykkelige ejer der skulle betale en kloakmand for at rette op på installationen pga førnævnte bøvl!

Hvis det endelig var noget der skulle indstøbes ville jeg kun acceptere en løsning hvor vandlås kan afmonteres oppefra.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Annonce
BOFH skrev den 15-07-2026 12:40:45

/BOFH

Det var egentligt også det jeg håbede kunne lade sig gøre. 

Men kunne forstå på Bredker at det ikke var en mulighed?

Så ville jeg jo køre seperat vandlås på vask, vaskemaskine og så den fra varmtvandsbeholder.

Men så skulle der jo stadig være en vandlås i gulvristen som nok sjældent for tilført vand. Måske er det problemet i det. 

Vh.

lugt kommer af at der ikke løbende kommer vand til
og skal du have låsen til at side så højt og du samtidig har gulvvarme , vil fordampningen være så stor , og skal derfor tilføres jævnligt
det meste af det undgår du med en p lås , og samtidig stopper den meget sjælden , og er meget nemmere at rense
bredker skrev den 15-07-2026 13:53:52

lugt kommer af at der ikke løbende kommer vand til
og skal du have låsen til at side så højt og du samtidig har gulvvarme , vil fordampningen være så stor , og skal derfor tilføres jævnligt
det meste af det undgår du med en p lås , og samtidig stopper den meget sjælden , og er meget nemmere at rense

Jeg må se om jeg kan få sat en p-lås i. Tak :) 

Vh.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis