Gangsti af slotsgrus

Jeg skal have lavet gårdhave med gangstier imellem mine bede. Jeg har valgt slotsgrus som materiale. Mine spørgsmål er følgende:
Hvor dybt skal gruset ligge? Stierne er til almindelige færdsel med og uden trillebør (som kan være læsset, men det er ikke til tung kørsel i form af fx bil.
Er det forskel på slotsgrus og stigrus?
Vil meget gerne bede om nogle svar som bunder i noget faglighed - så det ikke bliver synsninger. 😊
Tak.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu har godeVen så fint forsynet dig med noget som bunder i solid faglighed, så kan jeg supplere med lidt anekdotisk :)

Jeg har lavet både indkørsel og stier med "ægte" slotsgrus fra Stenrand grusgrav og det er super nemt at arbejde med,. Det vigtigste er at sikre de hældninger som også er beskrevet i vejledningen. Indkørslen er 15cm slotsgrus direkte på lerjord og det holder fint til både elbil og den store børnecontainer. Stierne er 10cm direkte på lerjord og det holder også fint. Hvis der kommer hjulspor eller lunker, ja så drysser man jo bare lidt mere grus på og til sidst sætter det sig ikke mere. Det eneste minus er at man slæber grus med under skoene, så ville ikke anbefale det lige foran hoveddøren... 

Mht. om det er det samme som stigrus eller leret grus, tjaeh, min lokale "grus pusher" siger det er præcis det samme... det er jo kun varemærket der er registret, ikke "opskriften", den er det enhver frit for at kopiere... men tænkte jeg ville støtte Stenrand og dem som har lavet det store forarbejde og gjort al den viden tilgængelig.

Mads
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis