Konstruktion af bundramme til skur udført med jordskruer

Jeg skal til at opføre et skur på 4,0 x 3,0 m. Skuret skal sættes på 12 jordskruer, som jeg har en skitse på. Bunden af skuret er med fliser. Derfor skal der være niveaufri adgang og ikke et hævet gulv.

Jeg vil gerne lave en bundramme der er monteret til jordskruerne og med stolper oven på, så de udgør væggene af skuret. 

Jeg kan ikke gennemskue, hvordan jeg konstruerer en bundramme som er fastgjort til jordskruerne på "den brede led", så det er muligt at sætte stolperne oven på. Jeg har kun set billeder af bundremmen der bliver fastgjort på siden af jordskruen, men så kan stolpen ikke hvile oven på.

Er der nogen der kan hjælpe med billeder eller forklaring på, hvordan sådan en bundramme på jordskruer til et skur udføres i praksis? Eller er det en bedre løsning at droppe bundrammen og så blot lave stolpesko oven på jordskruerne?

På forhånd tak
Christian 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vil du have bundremmen til at ligge på jorden?
Uden at kende hvilke jordskruer du bruger, men hvis det er med gevindhul i toppen kunne du vel bruge en stor skive og så bore hul i remmen til en gevindstang eller bolt?
Vinkelbeslaget er jo at betragte som en skive oven på jordskruen.
Du kan ikke montere bundremmen på det du kalder den brede led da den så intet kan bære.
Jordskruerne fastgøres til bundremmen (stående på højkant) med franske skruer gennem de vinkelbeslag der kan købes sammen med skruerne.
Når du har lavet bundrammen monteres ydervæggene herpå med spærtræ liggende ovenpå remmen og strøerne, eller også tilpasser du placeringen af strøerne så de passer med placeringen af de lodrette stykker du skal have på ydervæggene. Derved sparer du et enkelt stykke træ pr side, til gengæld kan der så blive noget med afstanden i.fht. Isoleringen der ikke nødvendigvis passer.

Selvbygger med stort S. 
Sav et hak  dine stolper og skru dem på siden ​af din ​bundrem.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis