Færdiggør væg efter rillefræser

Jeg har fået rillefræset el i væggen og skal lukke hullet og gøre det pænt igen. Hvilken fremgangsmåde er den bedste?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det enkleste er at pudse op med samme mørteltype som det oprindelig. Jeg ser der er andre huller der kræver nogen opmærksomhed.

Når alt er udbedret kan du spartle hele væggen så den står ensartet på hele fladen.
Dåsen yderst til venstre er sat fast med skum. Det er noget klamp. Den skal sættes fast med cementmørtel for at kunne holde. Jeg ved godt at elektrikere ikke lukker riller og huller til dåser mere, som de gjorde i gamle dage.

fase
Du blander en bastard mørtel. Altså mørtel og cement 10:1 og lidt vand så det er en lind masse-. Eller en pose færdigmørtel som blandes med vand
Fjerne det skum halløj, afmontere lampeudtag, skubbe ledninger ind i dåsen  og fylde dåser med f.eks lidt avispapir. Ellers får du ledninger snavset til af mørtel. 
Forvande rillen så det er ret fugtig,
Jeg ville tage lidt mørtel på kanten af en spandske ( murerske med afrundede hjørner) og kaste det ind i rillen. Men det kræver øvelse, og din rille sidder på et vanskeligt sted for den manøvre.
Så alternativ have lidt mørtel på pudsebræt og derfra presse det ind i rillen med fuge ske. 
Skrabe hen over rillen så mørtel ligger plan med væggen og Vente en kaffe pause tid og så pudse det med pudsebræt i  cirkelbevægelser 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også