Færdiggør væg efter rillefræser AndersL15 10 05-07-2026 23:33 Jeg har fået rillefræset el i væggen og skal lukke hullet og gøre det pænt igen. Hvilken fremgangsmåde er den bedste? 3 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Rantzau 4724 2970 05-07-2026 23:47 Det enkleste er at pudse op med samme mørteltype som det oprindelig. Jeg ser der er andre huller der kræver nogen opmærksomhed.Når alt er udbedret kan du spartle hele væggen så den står ensartet på hele fladen.
S. Fabrin 19675 4400 06-07-2026 06:16 Dåsen yderst til venstre er sat fast med skum. Det er noget klamp. Den skal sættes fast med cementmørtel for at kunne holde. Jeg ved godt at elektrikere ikke lukker riller og huller til dåser mere, som de gjorde i gamle dage. fase
ev elmand 30586 7480 06-07-2026 08:01 Du blander en bastard mørtel. Altså mørtel og cement 10:1 og lidt vand så det er en lind masse-. Eller en pose færdigmørtel som blandes med vandFjerne det skum halløj, afmontere lampeudtag, skubbe ledninger ind i dåsen og fylde dåser med f.eks lidt avispapir. Ellers får du ledninger snavset til af mørtel. Forvande rillen så det er ret fugtig,Jeg ville tage lidt mørtel på kanten af en spandske ( murerske med afrundede hjørner) og kaste det ind i rillen. Men det kræver øvelse, og din rille sidder på et vanskeligt sted for den manøvre.Så alternativ have lidt mørtel på pudsebræt og derfra presse det ind i rillen med fuge ske. Skrabe hen over rillen så mørtel ligger plan med væggen og Vente en kaffe pause tid og så pudse det med pudsebræt i cirkelbevægelser Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Tip Automatisk tip Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS Se mere her