Montering af remmen til skalmur

Kære alle 
Jeg vil bygge en overdækning (6 × 2,4 m med PVC-trapezplader) over terrassen, hvor remmen (45 × 145 mm) skal fastgøres til husets væg. Huset er et parcelhus fra 1966 med isoleret hulmur.
Jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt remmen må fastgøres til skalmuren med f.eks. lange franske skruer (8 × 120 mm) og dyvler, eller om den skal fastgøres til den bærende bagmur med afstandsankre eller kemiske ankre, som jeg slet ikke kender.
Hvad vil I anbefale?

På forhånd tak!! 
Venlig hilsen, Andras 
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den kan sagtens fastgøres på skal muren. Men kommer du op på øverste eller 2. øverste skifte risikerer du at slå mursten løs når du borer. 
Plugs og lange skruer er bedst og det skal helst ramme ind i en sten. 
Du kan bore direkte igennem reglar med f.eks. 8 mm bor og sætte plugs ind i træet. Skruen i plugs og banke det ind indtil der mangler ca. 20 mm Så skrues resten. På den måde er plugs blevet banket ind i mursten, og hullet passe. 
Det vil være smart at bore i træ med træ/metal bor, og igennem samme hul med 8 mm murbor. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Super! Tusind tak for det hurtige svar!
Jeg kan bore i 3. skifte, så det må være OK. 
Men hvis du mener, at de øverste to skifter nemt kan løsne sig, når man borer i dem, kan det så medføre, at 3. skifte – eller skalmuren generelt – også løsner sig, når det f.eks. blæser meget? Eller er den stærk nok?
Jeg spørger, fordi jeg også har overvejet at tage de første rækker brædder op og banke stolpeholdere ned, så tre stolper (som også skrues fast til skalmuren) på 70×70 eller 90×90 kan gøre hele konstruktionen stærkere. Er det nødvendigt? Det gør nemlig hele projektet mere besværligt... 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis